حضور انبوهی از زائران در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین

حضور انبوهی از زائران در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 09:29

شب گذشته آستان مقدس کاظمین شاهد حضور خیل عظیمی از مشتاقان بود که خود را به این مکان مقدس رسانده تا در سوگ امام موسی کاظم(ع) در سالگرد شهادت این امام همام بنشینند.

العالم - عراق

در شب شهادت امام موسی کاظم (ع)، هزاران زائر که از مناطق مختلف عراق خود را به کاظمین رساندند، به زیارت حرم مطهر امام کاظم (ع) آمدند.

شمار زائران امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر است.


دیشب انبوهی از زائران در بارگاه امام هفتم شیعیان حضور یافتند.


از سوی دیگر با فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، 11 استان عراق امروز یکشنبه 27 فوریه را تعطیل اعلام کردند.

استان‌های بغداد، میسان (العماره)، ذی قار (ناصریه)، واسط (کوت)، کربلا، دیوانیه، مثنی (سماوه)، بابل (حله)، بصره، دیالی، نجف اشرف امروز یکشنبه را به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) تعطیل اعلام کردند.

پیشتر نیز تولیت آستان مقدس کاظمین، اعلام کرد که حدود هزار موکب شامل موکب‌های خدمات‌رسانی و عزاداری برای شرکت در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) ثبت شده‌اند.

نخست وزیری عراق اعلام کرد: به مناسبت مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع)، مصطفی الکاظمی با حضور در شهر کاظمین مستقیما بر اجرای طرح امنیتی حفاظت از زائران نظارت کرد.

کاظمی که فرمانده کل عراق هم محسوب می شود، در نشستی که با فرماندهان امنیتی عراقی داشت گزارش مفصلی از فرمانده عملیات بغداد و دیگر فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی این کشور در مورد روند پیشرفت طرح امنیتی زیارت امام کاظم (ع) دریافت کرد.

همزمان وزارت کشور عراق از تسهیل حرکت زائران به سمت کاظمین به منظور گرامیداشت سالروز شهادت امام کاظم (ع) و انجام بازرسی‌های دقیق خبر داد.

در بیانیه وزارت کشور عراق که در اختیار خبرگزاری الفرات نیوز قرار گرفته، با اشاره به بازدید میدانی نماینده این وزارتخانه از پست های امنیتی مستقر در مسیر زائران، آمده است: نماینده این وزارتخانه در جریان روند امنیتی اتخاذ شده قرار گرفته و بر انجام بازرسی های دقیق و تسهیل در حرکت زائران به سمت شهر مقدس کاظمین تأکید شده است.

طبق این بیانیه، در این بازدید بر انجام همکاری لازم با زائران و تسهیل در فعالیت موکب‌ها، اتخاذ تدابیر امنیتی به منظور حمایت از آنها و گرفتن فرصت از عاملان ناامنی و بی‌ثباتی در عراق نیز تأکید شد.

از سویی شورای امنیت ملی عراق بر حمایت از فرماندهی عملیات بغداد برای تامین امنیت مراسم میلیونی ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمین تاکید کرد.

وزارت بهداشت عراق هم از آمادگی کامل بهداشتی و پزشکی خود برای گرامیداشت سالگرد شهادت امام کاظم (ع) خبر داد.

در همین حال، «ربی فلاح» عضو تیم رسانه‌ای وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که این وزارتخانه پایگاه‌های خود را در طول مسیرهای منتهی به کاظمین مستقر کرده و خودروهای اورژانس نیز برای خدمت‌رسانی به زائران آماده هستند.

وی افزود که تیم‌های وزارت بهداشت عراق بر عملکرد موکب‌هایی که در مسیر برای زائران غذا تهیه می‌کنند نظارت خواهند کرد و وسایل پزشکی لازم برای مقابله با کرونا مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

فلاح همچنین به حضور تیم‌های وزارت بهداشت در مسیرها برای آموزش اقدامات ضروری به زائران جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد که تیم‌های واکسیناسیون نیز در طول مسیر عزاداران حاضر خواهند بود.

انبوهی از زائران و عزاداران برای گرامیداشت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در روز 25 رجب از روزهای گذشته پیاده و سواره خود را به کاظمین رساندند.

حرم کاظمین بارگاه امام موسی کاظم(ع) امام هفتم و نوه‌اش امام جواد(ع) نهمین امام شیعیان در منطقه کاظمین منطقه‌ای در شمال بغداد پایتخت عراق واقع شده است.

پربیننده ترین خبرها