طی سخنانی در پارلمان آلمان؛

صدر اعظم آلمان: به اوکراین سلاح می دهیم

صدر اعظم آلمان: به اوکراین سلاح می دهیم
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 14:34

صدر اعظم آلمان طی سخنانی در پارلمان این کشور به موضع گیری درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین پرداخت و به پوتین حمله ور شد.

العالم - اروپا

به گزارش الجزیره، اولاف شولتز صدراعظم آلمان در سخنانی در پارلمان این کشور درباره جنگ اوکراین اعلام کرد: پوتین واقعیت و شرایط جدیدی را ایجاد کرد که واکنش روشن را طلب می کند. ما به اوکراین سلاح خواهیم داد.

وی افزود: پوتین سیاستش را تغییر نخواهد داد اما رهبران روسیه بهای سنگینی بابت آن پرداخت خواهد کرد. حمله روسیه به اوکراین نقطه تحولی در تاریخ قاره ما محسوب می شود. ما در کنار اوکراین هستیم.

شولتز ضمن هجمه به پوتین، گفت: از هر متر مربع از اراضی متحدانمان دفاع خواهیم کرد و ما در این موضوع کاملاً جدی هستیم. پوتین به دنبال احیای امپراتوری روسیه است و به دنبال نظام جهانی جدید است.

وی افزود: پوتین دست از استفاده از نیروی نظامی برنخواهد داشت و اقداماتی که ما اتخاذ کردیم در وحدت مواضع ما موثر است. ما به امنیت سایبری برای مقابله با حملات علیه جوامع مان نیاز داریم. فروپاشی بازارهای روسیه نشان دهنده این است که تحریم های ما موثر بوده است. جنگ پوتین علیه اوکراین به افزایش قیمت نفت منجر شده است.

شولتز تاکید کرد: واضح است که پوتین تمایلی به دیپلماسی ندارد اما در عین حال باید گفتگو با روسیه مورد توجه قرار گیرد. ما باید به همراه شرکایمان در ناتو علیه روسیه متحد باشیم.

وی اعلام کرد: آلمان صد میلیارد یورو برای نوسازی سامانه دفاعی اختصاص خواهد داد. متحدان غربی تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال می کنند.

مهر

پربیننده ترین خبرها