کاخ سفید: پوتین در حال ایجاد تهدید برای حمله بیشتر است

کاخ سفید: پوتین در حال ایجاد تهدید برای حمله بیشتر است
يکشنبه 8 اسفند 1400 - 19:52

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای آماده باش نیروهای بازدارنده این کشور که شامل نیروهای هسته ای روسیه می شوند، گفت پوتین در حال ایجاد تهدید برای حمله بیشتر است.

العالم - اروپا

سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی افزود: این روشی است که در طول این جنگ ما شاهد بکارگیری آن از سوی ولادیمیر پوتین بوده ایم. او در حال ایجاد تهدیدی است که وجود ندارد تا تهاجم بیشتر را توجیه کند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، این مقام کاخ سفید افزود: اینها همه شیوه ولادیمیر پوتین است و ما در مقابل آن ایستادگی خواهیم کرد، ما قادر به دفاع از خود هستیم اما ما باید آنچه را از پوتین می‌بینیم، اعلام کنیم.

آماده ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اوکراین هستیم
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره کمک‌های نظامی یا تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه روسیه با اشاره به اعلام دولت آمریکا برای کمک های بشردوستانه به اوکراین گفت که آمریکا آماده ارسال تجهیزات نظامی بیشتر بشردوستانه، اقتصادی و دفاعی (به اوکراین ) است.

قرار گرفتن روسیه در یک سطح با ایران به دلیل تحریم ها
این مقام کاخ سفید گفت که خاطر نشان می کنم تحریم‌هایی که دیروز اعلام کردیم روسیه را با ایران در یک سطح قرار می دهد، یعنی ارتباط آن‌ها با جامعه جهانی از طریق یک سیستم بانکی (سوئیفت) را قطع می‌کند.

ساکی در مورد اینکه آیا آمریکا اقدامات فوری بیشتری علیه بخش انرژی روسیه انجام خواهد داد، گفت که همه چیز "روی میز است" و افزود که دولت آمریکا معتقد است جنگ فعلی میان روسیه و اوکراین نشان می دهد که آمریکا باید عرضه داخلی انرژی خود را تقویت کند و فراتر نفت و گاز، در منابع انرژی خود تنوع ایجاد کند.

آمریکا در تماس نزدیک با زلنسکی است
سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که واشنگتن همچنان در تماس نزدیک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین است.

وی افزود که ناتو هرگز روسیه را تهدید نکرده و هرگز از سوی اوکراین نیز تهدید نشده است.

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه های خصمانه و تهاجمی ناتو، امروز به نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش در بحبوحه تنش با غرب بر سر مساله اوکراین، آماده‌باش داد.

به گزارش رسانه های روسیه، پوتین در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: کشورهای غربی نه فقط اقدامات غیردوستانه علیه اقتصاد روسیه بکار می گیرند بلکه مقامهای این کشورها اظهارات خصمانه در مورد روسیه بیان می کنند.

وی افزود: مقامهای کشورهای پیشروی عضو ناتو به خود اجازه می دهند اظهارات تهدیدآمیز علیه روسیه بیان کنند.

پوتین گفت: به همین خاطر به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه دستور می دهم نیروی بازدارنده هسته ای ارتش روسیه را به حالت ویژه آماده باش جنگی درآورند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پس از رایزنی با اعضای گروه هفت در سخنانی با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کنیم.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها