امیر نصیرزاده: جنگ اوکراین درس‌های مهمی برای ایران دارد

امیر نصیرزاده: جنگ اوکراین درس‌های مهمی برای ایران دارد
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 14:17

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه جنگ اوکراین درس‌های مهمی برای ما داشت، گفت: در دنیای امروز نمی‌توان از قدرت نظامی و بازدارندگی چشم پوشی کرد و هرکجا ضعیف باشیم، از آنجا به ما ضربه زده خواهد شد.

العالم - ایران

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با بیان اینکه جنگ اوکراین درس‌های مهمی برای ما داشت، عنوان کرد: قدرت هسته‌ای که توان بازدارندگی داشت را جمع کردند و دچار این بحران شدند، در کشور خودمان هم برخی صحبت کردند که ما هم قدرت دفاعی‌مان را جمع کنیم و صلح کنیم.

وی افزود: در دنیای امروز نمی‌توان از قدرت نظامی و بازدارندگی چشم پوشی کرد و هرکجا ضعیف باشیم، از آنجا به ما ضربه زده خواهد شد.

جانشین ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه بررسی ابعاد دفاع مقدس ضروری است گفت: بروز و ظهور و تقویت و رشد سپاه ثمره دفاع مقدس است و امروز سپاه پاسداران افتخار جمهوری اسلامی و محور بازدارندگی است.

امیر نصیرزاده با تاکید بر اینکه امروز هیچ قدرتی جرأت نمی‌کند حتی قصد تجاوز نظامی به کشور را داشته باشد، عنوان کرد: از سال ۸۶ و قبل از حمله به افغانستان و عراق می‌گفتند که به ایران حمله نظامی خواهند کرد، اما نتوانستند؛ نه اینکه نمی‌خواستند، بلکه نتوانستند.

وی ادامه داد: امروز جغرافیای مقاومت ایران گسترش پیدا کرده و جبهه مقاومت با بومی‌سازی توانمندی‌های خود رشد یافته به طوریکه تسلیحات و تجهیزات را امروز خودشان می‌سازند.

جانشین ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به مباحثی که پیرامون گسست میان مدیران در بخش‌های دولتی و نظامی در بحث حکمرانی مطرح می‌شود، گفت: می‌گویند نظامی‌ها در برخی حوزه‌ها نباید حضور داشته باشند، این در حالی است که حضور نظامی‌ها برای تقویت آن حوزه‌ه است و این گسست باید در مدرسه حمکرانی دانشگاه عالی دفاع ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا راه حلی برای آن پیدا شود.

امیر نصیرزاده در پایان با بیان اینکه ستادکل نیروهای مسلح از فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی حمایت خواهد کرد، گفت: تجارب و پژوهش‌های دفاع مقدس باید در سطوح مختلف تبدیل به علم و در اختیار دانشگاه‌های نظامی و مدیران قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها