مشاور بشار اسد: اطلاعاتی درباره خروج افراطی ها از خاورمیانه و ورود به اوکراین داریم

مشاور بشار اسد: اطلاعاتی درباره خروج افراطی ها از خاورمیانه و ورود به اوکراین داریم
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 14:20

یک مقام سوری ضمن تأکید بر حمایت کشورش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین خاطرنشان کرد، اطلاعاتی در مورد خروج عناصر مسلح افراطی از خاورمیانه و ورود آنها به اوکراین در اختیار داریم.

العالم - سوریه

«لونا شبل» مشاور ویژه رئیس‌جمهور سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم و نمی توان در مورد روند اقدام نظامی روسیه بدون مشاهده همه اقدامات سیاسی و دیپلماتیک قبل از آن صحبت کرد».

وی افزود: «روسیه زمانی به این عملیات نظامی روی آورد که همه فرصت‌ها برای حل سیاسی بحران اوکراین از دست رفت و تهدیدات نظامی علیه روسیه به مرحله خطرناک رسیده بود».

وی ادامه داد: «گفته‌های غرب در مورد خصومت با نازیسم دروغ بزرگی است و غرب از تحریم تحمیلی روسیه بیشتر از خود مسکو آسیب خواهد دید».

شبل تأکید کرد که «سوریه از روسیه برای غلبه بر تحریم‌ها حمایت خواهد کرد، همانطوری که روسیه در مورد سوریه انجام داد و ما اطلاعاتی در مورد خروج عناصر مسلح افراطی از خاورمیانه به اوکراین و قزاقستان داریم».

«بثینه شعبان» مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه هم یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه الاخباریه این کشور گفت که عملیات ویژه روسیه در دونباس گامی ضروری برای حفظ امنیت و منافع ملی این کشور است.

شعبان تاکید کرد: هجمه رسانه‌های غربی علیه روسیه که هدف آنها ارعاب، ایجاد وحشت و باج خواهی است، یادآور اقدامات رسانه ای علیه سوریه از سال ۲۰۱۱ با ساخت فیلم های جعلی و نشر اکاذیب است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

پربیننده ترین خبرها