کرملین: تحریم پوتین کوته‌بینانه و پوچ است

کرملین: تحریم پوتین کوته‌بینانه و پوچ است
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 15:03

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه قصد دارد بعد از ظهر امروز، مکالمات تلفنی بین‌المللی انجام دهد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری ضمن آنکه تحریم‌های غرب علیه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را کوته‌بینانه و پوچ توصیف کرد گفت که رئیس‌جمهور روسیه بعدازظهر امروز به وقت محلی در صدد انجام مکالمات تلفنی بین‌المللی است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «امروز بعد از ظهر انتظار داریم یک مکالمه تلفنی بین‌المللی داشته باشیم». وی در ادامه با تأکید بر تمرکز پوتین بر مسائل اقتصادی افزود که برنامه کاری رئیس‌جمهور روسیه، «بسیار فشرده» است و در کاخ کرملین مشغول به کار است و برخی از رویدادها غیرعلنی هستند.

این دیپلمات روس در ادامه ضمن انتقاد از تحریم‌های روزهای اخیر کشورهای اروپایی گفت: «اتحادیه اروپا موضعی غیردوستانه در قبال روسیه اتخاذ کرده و تدابیر خصمانه‌ای انجام می‌دهد. اعلام تحریم ها علیه رئیس جمهور روسیه پوچ و بسیار کوته‌بینانه است».

وی سپس تأکید کرد: «روسیه به ممنوعیت های پروازی اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی پاسخ خواهد داد و بر اساس اصل متقابل و منافع خود عمل خواهد کرد. آن چه را که در راستای منافعمان باشد، انجام خواهیم داد».

پسکوف با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت:«: تحریم‌ها شدید و دردناک هستند اما روسیه توانایی جبران خسارت را دارد.روسیه از پتانسیل لازم برای جبران خسارات ناشی از تحریم ها برخوردار است».

وی همچنین به تصمیم کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده برای ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین گفت: «ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی اتحادیه اروپا اقدامی تهاجمی است که پیامدهای جدی به همراه خواهد داشت».

سخنگوی کرملین در ارتباط با مذاکرات هیأت روس و اوکراینی در شهر گومل بلاروس که دقایقی پیش آغاز شد، گفت: «مذاکرات روسیه و اوکراین باید در فضایی آرام، ساکت و بدون هیاهو انجام شود».

پسکوف در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال افتتاح کانال ارتباطی میان روسیه و پنتاگون در خصوص مسئله اوکراین گفت: «چنین کانالی در سوریه بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرد؛ زمانی که ارتش ما و آن‌ها در مجاورت یکدیگر مأموریت‌های رزمی انجام می‌داد و چنین چیزی به طور موثر عمل کرد. اکنون برای جزئیات می‌گویم که این مسائل به من مربوط نمی شود و پیشنهاد می‌کنم این موضوع را از وزارت دفاع پیگیری کنید».

به گزارش فارس، در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را بر روی پروازهای روسیه بستند.

پربیننده ترین خبرها