ژنرال صهیونیست: حزب‌الله معادله جدیدی خلق کرده است

ژنرال صهیونیست: حزب‌الله معادله جدیدی خلق کرده است
دوشنبه 9 اسفند 1400 - 15:36

فرمانده سابق پدافند هوایی رژیم صهیونیستی هشدار داد که حزب‌الله لبنان با ترکیب پهپادها و موشک‌های نقطه زن، معادله جدیدی خلق کرده و تل‌آویو به زودی برای مقابله با ده‌ها پهپاد و هواپیمای کوچک مقاومت از خواب خواهد پرید.

العالم - فلسطین اشغالی

با گذشت ده روز از عملیات موفق پهپاد «حسان» حزب‌الله لبنان در آسمان فلسطین اشغالی و قدرتنمایی جدید مقاومت لبنان مقابل رژیم صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیست و مقامات این رژیم همچنان در حال بررسی غافلگیری‌های مستمر حزب‌الله لبنان در هرگونه رویارویی در آینده هستند و در اعتراف به شکست مقابل پهپاد نفوذی حزب‌الله لبنان درباره توانمندی‌های روزافزون این جنبش مقاومت هشدار می‌دهند.

ژنرال «زویکا هایموویچ» فرمانده سابق پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه عبری «معاریو» و وب سایت عبری «زمان اسرائیل» در واکنش به نفوذ پهپاد حزب‌الله به حریم هوایی فلسطین اشغالی و شکست تل‌آویو در سرنگون کردن یا رهگیری آن، اعتراف کرد که این یک شکست بزرگ بود و رژیم صهیونیستی در جنگ بعدی با حزب الله با تهدید هوایی گسترده‌ای روبرو خواهد شد.

به نوشته «رأی الیوم»، وی با اشاره به این‌که پرواز پهپاد حسان بر فراز آسمان فلسطین اشغالی، تنها چند روز پس از اظهارات «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در خصوص موشک‌های نقطه‌زن و استقرار سامانه ضد موشکی حزب‌الله صورت گرفت، تصریح کرد که یکی از اهداف حزب‌الله ایجاد معادله جدید در مقابله با اسرائیل است.

این ژنرال صهیونیست در ادامه گفت که خطر اصلی که در این عملیات پهپادی نهفته است به ایجاد یک تهدید هوایی با ویژگی‌های جدید که به تهدید موشک‌های نقطه‌زن می‌پیوندد، مربوط است.

وی تاکید کرد که تهدید جدید دارای ویژگی‌های زیادی است. به جای سکوهای هوایی سنتی از سکوهای هوایی کوچک استفاده می‌شود که ردیابی آن دشوار است.هواپیما در ارتفاع کم پرواز می‌کند و قابلیت استفاده از سرعت پایین و بالا را دارد، ارزان و به آسانی قابل استفاده است. حمایت لجستیکی اندکی نیاز دارد، به آسانی جا به جا و پنهان می‌شود و عملا به سلاح هوایی جدید کشورها و سازمانهای مختلف تبدیل شده است.

ژنرال هایموویچ در پاسخ به یک سوال دیگر گفت که این تهدید جدید، نیروی هوایی و سامانه پدافند هوایی اسرائیل را مقابل چالش‌های جدیدی قرار می‌دهد. تهدیدهای جدید حزب‌الله قوی‌تر می شوند و اسرائیل اندکی پس از استفاده همزمان از ده‌ها هواپیمای کوچک و پهپاد از سوی حزب‌الله از خواب بیدار خواهد شد.

فرمانده سابق پدافند هوایی رژیم صهیونیستی، پیشتر در مقاله ای که در روزنامه نظامی (معراخوت) منتشر شد، نوشته بود که ایران، حماس و حزب الله همچنان به بهبود زرادخانه های نظامی خود از نظر کمی، کیفیت، تجربه و توانایی ادامه می‌دهند تا دقت اصابت موشک‌های خود را بالا ببرند. حزب الله از مرز ۱۳۰ هزار موشک با بردهای مختلف عبور کرده و در حال حاضر تعداد موشک‌های آن بسیار بیشتر از عددی است که سرویس اطلاعات اسرائیل علنا ​​و شبانه روز تکرار می‌کرد.

ژنرال هایموویچ در مقاله خود تاکید کرد که دشمنان علاوه بر توسعه دکترین نظامی فوق، بر پنهان کردن مکان سکوهای پرتاب موشک برای غافلگیری اسرائیل اصرار دارند و بر اساس پژوهشی که او بر روی همه جنگ‌هایی که اسرائیل از زمان اعلام موجودیت در آن شرکت داشته، تاکتیک مورد استفاده دشمنان از دو عنصر تشکیل شده است: اول تبدیل عمق اسرائیل به میدان نبرد و دوم افزایش تعداد پرتابگرهای موشکی که به سمت مراکز شلوغ هدایت می‌شوند تا بیشترین تلفات را وارد و انجام عملیات را برای تیمهای امدادی دشوار کنند.

پربیننده ترین خبرها