جزئیات دستور ویژه آیت‌الله‌ رئیسی‌ برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر

جزئیات دستور ویژه آیت‌الله‌ رئیسی‌ برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر
سه شنبه 10 اسفند 1400 - 13:51

سخنگوی دولت، تسهیل تردد گردشگران، افزایش پروازها بین تهران به دوحه، استفاده از کشتی‌های تفریحی و مسافربری دارای امکان اقامتی و دعوت از برخی تیم‌های شرکت‌ کننده برای سفر به ایران را از برنامه‌های دولت در ایام برگزاری جام جهانی قطر عنوان کرد.

العالم - ایران / سیاسی

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره جزییات‌ دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: برگزاری مسابقات جام جهانی قطر فرصتی ویژه برای جذب گردشگر، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ایران به گردشگران و فعال‌سازی مجموعه‌های اقتصادی بخش دولتی و خصوصی است که می‌تواند هم در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم ارائه چهره‌تی واقعی از ایران و شکست پروژه ایران‌هراسی مؤثر باشد.

وی افزود: در همین راستا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از حدود سه ماه پیش تاکنون با همکاری برخی دستگاه‌های دولتی همچون وزارتخانه‌های خارجه، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، نیرو و صمت و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و برخی دستگاه‌های دولتی دیگر جلسات متعددی برگزار و برنامه مدونی برای فعال‌سازی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی‌ مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر طراحی و آماده کرده‌اند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این برنامه دو هفته قبل از سفر رئیس‌جمهور به قطر به آیت‌الله رئیسی ارائه شد و در جریان سفر با مقامات قطری نیز رایزنی‌های مربوطه صورت گرفت.

بهادری جهرمی ادامه داد: بر همین اساس رئیس‌جمهور به معاون اول دستور داد کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف دولتی در این جهت تشکیل شود.

وی افزود: برنامه‌های پیشنهادی آماده شده در زمینه‌های مختلفی از جمله تسهیل تردد گردشگران، افزایش تعداد پروازها از تهران به دوحه و بالعکس، استفاده از کشتی‌های تفریحی و مسافربری دارای امکان اقامتی، دعوت از برخی تیم‌های شرکت‌کننده برای حضور در ایران و امثال اینهاست که برای ایام برگزاری مسابقات جام جهانی تهیه و در دست بررسی است.

به گفته سخنگوی دولت، دولت علاوه بر این قصد دارد بخش غیر دولتی و عمومی و تورهای گردشگری بخش خصوصی را هم برای استفاده حداکثری از ظرفیت موجود در این ایام فعال کند.

پربیننده ترین خبرها