درگفت وگو با العالم مطرح شد؛

توسل غرب به تروریست ها و نئونازی های افراطی برای مقابله با روسیه

چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 11:48

مدیر مرکز فرهنگی عرب در سن‌پترزبورگ اعلام کرد که "سپاه بین‌المللی یا غربی" علیه روسیه متشکل از تمام گروه‌های تروریستی در جهان از جمله تروریست‌هایی از منطقه خاورمیانه و نئونازی‌های افراطی در اروپا و نیز از افغانستان است که غرب تلاش می‌کند آنها را مستقیما از رومانی یا بلغارستان عبور دهد.

العالم- اروپا

"مسلم شعیتو" در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت وقتی ناتو متوجه شد که نمی‌تواند مستقیماً با روسیه وارد جنگ شود، تصمیم گرفت این "سپاه بین‌المللی" را تشکیل دهد تا جنگ روسیه با اوکراین را طولانی‌تر کند.

او با اشاره به اینکه این سپاه در مناطق غربی اوکراین مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد این مناطق از نظر تاریخی متعلق به لهستان، رومانی و مجارستان بوده و بنابراین آنها در مناطق شرقی کشور حضور نخواهند داشت.

این کارشناس سیاسی افزود، درگیری‌های شدید و تلفات نظامی زیادی را در جریان این جنگ شاهد هستیم؛ زیرا گروه‌های وابسته به "سپاه غربی" بسیار آموزش‌دیده و مجهز به سلاح هستند و در جنگ‌های چریکی از جمله در گذشته در افغانستان و یا حتی در سوریه مشارکت داشته اند.

او خاطرنشان کرد که روسیه امیدوار است بخش اعظمی از ملت اوکراین از مسکو علیه رژیم متبوع کشورشان به‌ویژه در مناطق "دنیس کلوکانس" و "ادویتسا" حمایت کند.

پربیننده ترین خبرها