توهم بایدن درباره ملت ایران

چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 22:15

"پوتین ممکن است با تانک دور کی‌یف بچرخد ولی هرگز نخواهد توانست قلب و روح مردم ایران را تسخیر کند"؛ این اظهارات، طنز و شوخی و یا یک نمایش کمدی نیست بلکه اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا است که آن را طی نطق سالانه خود کنگره آمریکا ایراد کرد که به موضوع جنگ اوکراین اختصاص داشت.

العالم- کشکول

برخی می‌گویند بایدن دچار خطای لفظی شده و منظورش، ملت اوکراین بود ولی او به اشتباه، ملت ایران گفت. اما عده‌ای می‌گویند این لغزش زبانیِ بایدن موید این امر است که ایران به کابوسی برای بایدن و آمریکایی‌ها تبدیل شده است و ایران، آمریکایی‌ها را نه در بیداری و نه در خواب و نه در زمان لغزش زمانی رها نمی‌کند.

به نظر می‌رسد بایدن ایران را شبانه‌روز جلوی دیدگانش به تصویر می‌کشد ولی قدرت ضربه زدن به ایران و ایرانی‌ها ندارد هر چند که آمریکا طی بیش از 4 دهه، تمام ابزارها و امکانات را علیه ایران استفاده کرده، ولی نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ضعف دولت‌های امریکا مقابل ایران و کینه‌شان علیه ملت ایران باعث شده که بایدن به صورت ناخودآگاه و در موضوعی که هیچ‌گونه ارتباطی با ایران و ایرانی‌ها ندارد درباره ایرانی‌ها سخن بگوید مثلا هنگام پرداختن به موضوع بحران اوکراین و روسیه.

بدیهی است که ایران بخش عمده‌ای از فضای ذهن و اندیشه بایدن را اشغال کرده است. این مرد به رغم جدی بودن بحران اوکراین و روسیه، همچنان به ایران می‌اندیشد که این امر نشان می‌دهد ایران از دایره نفوذ آمریکا خارج شده است و بایدن رویای قرار دادن مردم ایران در وضعیت محاصره را در سر می‌پروراند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها