دیدار رئیس الحشد الشعبی با بشار اسد

دیدار رئیس الحشد الشعبی با بشار اسد
چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 20:36

رئیس سازمان الحشد الشعبی با سفر به دمشق، با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

العالم - سوریه

«فالح الفیاض» رئیس هیأت الحشد الشعبی امروز (چهارشنبه) برای سومین بار در یک سال گذشته با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری سانا، دو طرف در این دیدار در خصوص همکاری در عرصه‌های مختلف به خصوص موضوعات امنیتی و کنترل مناطق مرزی دو کشور که به جولانگاه تروریست‌های داعش تبدیل شده، گفت و‌گو و رایزنی کردند.

طبق علام دفتر ریاست‌جمهوری سوریه، موضوع تجمیع تلاش‌ها برای مقابله با کشورهای حامی تروریسم که تلاش دارند با بازسازی شاکله تروریست‌ها، امنیت به وجود آمده در عراق و سوریه را هدف قرار دهند، نیز از دیگر موضوعات مورد بحث طرفین بود.

«فالح الفیاض» پیش از این در ۱۶ اردیبهشت و ۲۶ مرداد به دمشق رفته و با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده بود که موضوع تأمین امنیت مناطق مرزی در هر دو دیدار مورد بحث قرار گرفت. به گفته منابع عراقی مناطق مرزی این کشور با سوریه به مکانی برای آغاز عملیات‌های داعش علیه نیروهای امنیتی عراق تبدیل شده است.

چندی پیش «کاظم الموسوی» کارشناس امنیتی عراق، حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در مناطق مرزی عراق با سوریه را نشان از وجود یک طرح تروریستی برای مورد هدف قرار دادن همزمان عراق و سوریه دانست.

او به وبگاه المعلومه گفت که نشانه‌ها حاکی از تحرکات آمریکایی‌ها برای بازسازی شاکله تروریست‌های داعش پیش از تشکیل دولت جدید عراق دارد و سناریوی پیش رو به نوع جهت‌گیری دولت آتی بستگی دارد که آیا در کنار سیاست‌های آمریکا یا علیه آن‌ خواهد ایستاد.

در همین راستا، منابع محلی حاضر در شمال شرق سوریه، نهم بهمن ماه به خبرگزاری سانا خبر دادند که نیروهای آمریکایی از هرج‌ومرج و درگیریهای زندان الصناعه سوء استفاده و ۷۵۰ تروریست داعش را از این زندان خارج کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها