استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت‌ آلمان و هلند در اسلواکی

استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت‌ آلمان و هلند در اسلواکی
پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 - 00:12

وزارت دفاع اسلواکی از استقرار نظامیان و سامانه‌های دفاع هوایی آلمان و هلند در کشورش در بحبوحه عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین خبر داد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع اسلواکی روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۲۰۰ نظامی از اسلواکی، آلمان و هلند همراه با سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» در اسلواکی مستقر خواهند شد.

به نوشته وبگاه «آرمی ریکاگنیشن» وزیر دفاع اسلواکی گفته که این کشور ۳۰۰ نظامی را در اختیار این گروه نظامی از ناتو قرار می‌دهد.

پیشتر اعلام شده بود که هلند در حال بررسی ارسال یک واحد دفاع هوایی پاتریوت به اسلواکی به عنوان بخشی از تعهد خود به ناتو است.

اوکراین در نبرد با روسیه از کشورهای ناتو خواسته است تا سامانه‌های دفاع موشکی برای این کشور ارسال کنند.

معاون دستگاه دیپلماسی روسیه در زمینه تنش با اوکراین و دخالت ناتو گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد. البته روسیه از حل مسائل با ناتو از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حمایت می‌کند

معاون وزارت خارجه روسیه افزود، سخنان ناتو مبنی بر اینکه ائتلاف به طور نظامی در اوضاع اوکراین مداخله نخواهد کرد نشان می‌دهد که آنها هنوز عقل سلیم دارند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد مسکو امروز آماده انجام دور جدید مذاکره با کی‌یف است. پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «می‌توانیم این را پیش‌بینی کنیم که آیا مذاکره‌کننده‌های اوکراینی حضور پیدا می‌کنند یا خیر اما بگذارید امیدوار باشیم که این اتفاق رخ می‌دهد. مذاکره‌کنندگان ما در آنجا آماده خواهند بود.»

آمریکا و اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون چندین بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرده‌اند. این تحریمها علاوه بر بخشهای مالی و بانکی روسیه، ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در میادین بین‌المللی و المپیک را شامل می‌شود. علاوه بر این کشورهای غربی پرواز شرکتهای هواپیمایی روسیه به این کشورها را ممنوع کرده است.

دور اول گفت‌وگوهای مسکو و کی‌یف روز دوشنبه در بلاروس انجامشد، اما دستاوردی در پی نداشت. روسیه برای برگزاری دور دوم مذاکرات اعلام آمادگی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها