تمرین نظامی آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ برای مقابله با پهپادهای یمن

تمرین نظامی آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ برای مقابله با پهپادهای یمن
پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 - 17:35

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رزمایش نیروهای ارتش این رژیم با ارتش آمریکا در دریای سرخ خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رزمایش مشترک ارتش این رژیم با آمریکا به منظور مقابله با پهپادهای یمن خبر دادند.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، هدف از اجرای این رزمایش نظامی، بهبود توان ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سرنگون کردن پهپادهای یمن است و گفته می‌شود علت این امر نیز ترس تل‌آویو از هدف قرار گرفتن توسط پهپادهای یمنی است.

رژیم صهیونیستی اخیرا پس از حمله پهپادی یمن به ابوظبی در ژانویه گذشته، از اینکه هدف حملات پهپادی مشابه قرار گیرد، ابراز نگرانی کرده بود. رژیم صهیونیستی همچنین به امارات برای کمک به اجرای تحقیقات درباره حملات پهپادی پیشنهاد داده بود. برخی منابع امنیتی در تل‌آویو گزارش دادند که این پیشنهاد رژیم صهیونیستی به امارات با هدف خنثی سازی حملات مشابه احتمالی به اسراییل در آینده صورت گرفت.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در صورت وقوع چنین حملاتی، پهپادهایی که از یمن به سمت فلسطین اشغال پرواز خواهند کرد با هدف اجتناب از پرواز در آسمان عربستان سعودی، از دریای سرخ عبور خواهند کرد.

در همین رابطه شرکت رادیویی و تلویزیونی اسرائیل (KAN) گزارش داد که یک هواپیمای نظامی آمریکا برای مشارکت در مأموریت‌های دریایی اسرائیلی، وارد فلسطین اشغالی شد و ارتش رژیم صهیونیستی همکاری بی‌نظیری را با آمریکا به منظور خنثی‌سازی تهدیدات دریایی آغاز کرده است.

در همین ارتباط، چند روز پیش یک فروند هواپیمای آمریکایی با قابلیت شناسایی شناورها، در فرودگاه نظامی «اوودا» فرود آمد.

این همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از آن صورت می‌گیرد که این رژیم به فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه پیوسته است و از جمله مأموریت‌های اصلی آن گشت‌زنی در دریای سرخ و شناسایی تهدیدات دریایی و تلاش برای مقابله با حملات علیه اسراییل از یمن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها