زلال قرآن (387)

چرا گفته می‌شود پیروی از حق حکم عقل و فطرت است؟

چرا گفته می‌شود پیروی از حق حکم عقل و فطرت است؟
پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 - 15:20

العالم - زلال قرآن

به گواه آیات 30 و 31 سوره مبارکه روم: «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّـهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّـهِ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَـٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ. مُنِيبِينَ إِلَيْهِ وَاتَّقُوهُ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَلَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»

ترجمه: (پس تومستقیم روی به جانب آیین پاک اسلام آور درحالی که ازهمه کیشها روی به خدا آری، و پیوسته از طریقه دین خدا که فطرت خلق را برآن آفریده است پیروی کن که هیچ تغییری درخلقت خدا نباید داد، این است آیین استوارحق، ولیکن اکثرمردم (ازحقیقت آن) آگاه نیستند. ( (شما اهل ایمان با پیروی همین دین فطرت) به درگاه خدا باز آیید وخدا ترس باشید و نماز به پا دارید وهرگز ازفرقه مشرکان نباشید).

روح و فطرت انسان که ازحق تعالی منشاء گرفته اقتضای این را دارد که حق را بپذیرد و ازخداوند سبحان پیروی نماید ، و چون این روح و فطرت الهی با گرایش فطری وعقلی بسوی حق و حق مطلق کمال می یابد و با وصول به حق و قرب به خدا به رستگاری وسعادت حقیقی دنیا وآخرت می رسد، و لازمه این توفیق بسیار بزرگ پذیرش حق و پیروی ازآن است، پس به قطعیت باید گفت: پیروی ازحق حکم عقل و فطرت است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها