«وندی شرمن» هفته آینده به ترکیه و چند کشور آفریقایی سفر خواهد کرد

«وندی شرمن» هفته آینده به ترکیه و چند کشور آفریقایی سفر خواهد کرد
جمعه 13 اسفند 1400 - 13:20

معاون وزیر امور خارجه آمریکا درنظر دارد طی سفری یک هفته‌ای به غرب آسیا و آفریقا ضمن بررسی بحران اوکراین، درخصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای رایزنی کند.

العالم - آمریکا

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا هفته‌ی آینده علاوه بر بازید از ترکیه و اسپانیا به کشورهای مصر، مغرب و الجزائر در قاره آفریقا نیز سفر خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» و براساس بیانیه صادرشده از سوی وزارت خارجه آمریکا، هدف شرمن از سفر به استانبول و مادرید بحث و گفت‌وگو درخصوص عملیات نظامی روسیه در اوکراین خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «معاون وزیر امور خارجه یک هیأت آمریکایی را برای گفت‌وگوهای راهبردی بین ایالات متحده و مغرب هدایت خواهد کرد. این هیأت علاوه بر مذاکرات دوجانبه، مهم‌ترین مسائل سیاسی منطقه را نیز بررسی خواهد کرد».

در الجزائر نیز شرمن قرار است ضمن دیدار با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور و «رمطان لعمامره» وزیر امور خارجه این کشور، پنجمین دور گفت‌وگوهای راهبردی بین واشنگتن و الجزیره را برگزار کند.

در پایان این سفر نیز، دیپلمات آمریکایی به قاهره خواهد رفت و با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و سایر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها