رزمایش مشترک نظامی بین عربستان و پاکستان پایان یافت

رزمایش مشترک نظامی بین عربستان و پاکستان پایان یافت
جمعه 13 اسفند 1400 - 14:35

رزمایش مشترک نیروی زمینی عربستان سعودی و پاکستان موسوم به «الصمام۸» پایان یافت.

العالم - آسیا

عربستان سعودی روز گذشته (پنجشنبه) از پایان رزمایش مشترک «الصمام۸» بین نیروهای زمینی این کشور با پاکستان خبر داد؛ رزمایشی که در خاک پاکستان برگزار شده بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» این رزمایش در چارچوب تداوم تمرینات نظامی مشترک بین نیروهای زمینی عربستان و پاکستان برگزار شده و روابط تاریخی و متمایز ریاض-اسلا‌م‌آباد را نشان می‌دهد. رزمایش الصمام۸ گویای توجهات دو کشور در تداوم و گسترش هماهنگی‌ها و همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌هاست؛ توجهات و تصمیماتی که طی دیدارها و نشست‌های دو کشور بر آن تاکید شده بود.

طبق گزارش رسانه‌های سعودی، هدف از این رزمایش تبادل اطلاعات و تجربیات نظامی بین نیروهای زمینی ارتش دو کشور بوده که در قالب یک برنامه آموزشی مدوّن و جامع به اجرا در آمد. پیش از این اعلام شده بود که هدف از برگزاری این رزمایش، تمرین و تمرکز بر عملیات ضدتروریسم خواهد بود.

این درحالی است که تمرین‌های میدانی و رزمایش‌های مشترک بین عربستان و پاکستان قرار است به صورت متناوب با هدف افزایش قدرت نظامی نیروهای دو کشور ادامه پیدا کند. رزمایش الصمام۸ نیز از دو هفته پیش و در منطقه «پابی» واقع در شمال غرب پاکستان آغاز شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها