تکرار اتهامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله

تکرار اتهامات جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله
جمعه 13 اسفند 1400 - 16:14

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ضمن تکرار ادعاهایش درخصوص فعالیت حزب‌الله لبنان، اذعان کرد که افزایش قدرت این نیرو ممکن است تل‌آویو را به واکنش وادارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«گلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد که گسترش فعالیت نظامی حزب‌الله لبنان در نزدیکی مرزها، می‌تواند به آغاز درگیری نظامی با تل آویو منجر شود.

براساس گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» اردان در دیدار با «ارولدو لازارو ساینز» رئیس جدید نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) ادعا کرد: ممکن است رفتارها و تصمیمات حزب‌الله در آینده منجر به درگیری نظامی فاجعه‌بار برای لبنان و پاسخ قوی از سوی تل‌آویو شود.

وی در ادامه به رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان گفت: انتظار دارم که نیروهای یونیفیل قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل را به طور کامل اجرا کرده و حزب‌الله را از اهدافش بازدارند.

این ادعاها درحالی از سوی نماینده تل‌آویو در سازمان ملل مطرح می شود که قطعنامه ۱۷۰۱ صادرشده در سال ۲۰۰۶ شامل توقف تنش‌ها بین لبنان و رژیم صهیونیستی است. این قطعنامه پس از پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه با اشغالگران صهیونیستی صادر شد؛ صهیونیست‌ها در آن تهاجم، خاک این کشور را اشغال کرده بودند.

دیدار اردان با ساینز نیز تنها پس از چند روز واگذاری ریاست نیروهای یونیفیل به وی انجام شده است. اخیراً و در پی اتمام دوره مسؤولیت «استفانو دل کول» فرمانده نیروهای یونیفل، سرلشکر ارولدو لازارو ساینز اسپانیایی با دستور «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل به عنوان فرمانده نیروهای حافظ صلح در لبنان منصوب شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها