قطر و عراق انفجار تروریستی مسجد شیعیان پاکستان را محکوم کردند

قطر و عراق انفجار تروریستی مسجد شیعیان پاکستان را محکوم کردند
شنبه 14 اسفند 1400 - 20:33

قطر و عراق انفجار تروریستی هنگام برپایی نماز جمعه در مسجد جامعه شیعیان منطقه «کوچه رسالدار» شهر پیشاور را محکوم کردند.

العالم - جهان اسلام

دولت این کشور امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی که نمازگزاران مسجدی در شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای بر موضع قاطع این کشور مبنی بر رد خشونت و تروریسم بدون توجه به انگیزه‌ها و دلایل آن و هدف قرار دادن اماکن مذهبی و افراد بیگناه تاکید کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود به خانواده قربانیان، دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت و برای مجروحان این حادثه تروریستی شفای عاجل آرزو کرد.

بر پایان این گزارش، همچنین شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با ارسال پیامی به «عارف علوی» رئیس جمهوری اسلامی پاکستان و عمران خان نخست وزیر این کشور جان باختن شماری از شهروندان پاکستانی در این انفجار تروریستی را تسلیت گفت و برای مجروحان آن شفای عاجل آرزو کرد.

در این پیوند، وزارت امور خارجه عراق نیز امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد «کوچه رسالدار» در شهر پیشاور پاکستان را محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که به شبکه «السومریه نیوز» عراق این را منتشر کرد، به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای مقابله با تلاش گروه‌های تروریستی و تکفیری که قصد بر هم زدن امنیت و ثبات پاکستان دارند با دولت پاکستان اعلام همبستگی کرد.

وزارت خارجه عراق هدف قرار دادن نمازگزاران بیگناه در مساجد را شواهد روشنی از زشتی ایدئولوژی و اندیشه‌های این گروه‌ها دانست و افزود: برای مقابله با آنچه امنیت جمعی کشورها را به خطر می‌اندازند، نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر است.

پیشتر نیز وزارت خارجه کشورهای عربستان سعودی، امارات و کویت در بیانیه‌های جداگانه این حمله تروریستی را محکوم کرده بودند.

دو تروریست دیروز (جمعه) هنگام برپایی نماز جمعه در مسجد جامعه شیعیان منطقه «کوچه رسالدار» شهر پیشاور نمازگزاران را هدف قرار دادند که بر اساس اعلام مسوولان دولتی در پیشاور شمار قربانیان این حمله انتحاری به ۵۶ کشته افزایش یافته و دست کم ۱۹۰ نفر نیز زخمی شدند.

منابع بیمارستانی شهر پیشاور نیز گفتند که وضعیت برخی از زخمی‌ها بحرانی است و افزایش مجدد شمار قربانیان وجود دارد.

حمله مرگبار به نمازگزاران شیعه در پیشاور محکومیت سراسری را در پاکستان درپی داشته و نخست وزیر این کشور نیز در پیامی با ابراز همدردی با خانواده قربانیان از وزیر کشور پاکستان خواست تا تحقیقات سریع برای شناسایی عوامل دخیل در این حمله را آغاز کند.

مقامات سیاسی پاکستان، روسای احزاب و شخصیت‌های مذهبی نیز طی پیام‌هایی حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور را به شدت محکوم کردند.

«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله تروریستی به مسجد کوچه رسالدار شهر پیشاور پاکستان را با هدف تفرقه‌افکنی میان مسلمانان دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

خطیب‌زاده ضمن تسلیت به بازماندگان این حمله ناجوانمردانه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان اظهار امیدواری کرد که دولت و مقامات امنیتی پاکستان با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات قاطع مانع از فعالیت‌های جنایتکارانه تروریست‌ها شوند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها