اوکراین شرکت شل را به خرید مخفیانه نفت روسیه متهم کرد

اوکراین شرکت شل را به خرید مخفیانه نفت روسیه متهم کرد
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 07:56

دیمیترو کولبا وزیرامور خارجه اوکراین، غول نفتی هلندی شل را به خرید مخفیانه نفت روسیه متهم کرد و از شرکت‌های چندملیتی خواست روابط تجاری خود را با روسیه قطع کنند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش دیلی میل، پس از آنکه روز شنبه تعدادی از رسانه‌ها از جمله رویترز گزارش دادند که شرکت نفتی شل، نفت روسیه را با تخفیف خریداری می‌کند، دیمیترو کولبا وزیرامور خارجه اوکراین، در پیام توییتری از این اقدام شرکت شل انتقاد کرد.

دیمیترو کولبا در پیام توییتری نوشت: به من گفته شده است که شرکت شل روز جمعه به طور جداگانه مقداری نفت از روسیه خریداری کرده است، در این میان یک سوال از شرکت شل مطرح است که آیا نفت روسیه برای شما بوی خون اوکراین را نمی‌دهد؟

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه تاکید کرد: من از همه مردم آگاه در سراسر جهان می‌خواهم که از شرکت‌های چندملیتی بخواهند همه روابط تجاری خود را با روسیه قطع کنند.

سخنگوی شرکت شل تایید کرد، روز جمعه یک محموله نفت خام روسیه را خریداری کرده است، اما گفت که این شرکت در تلاش است تا عرضه سوخت‌های ضروری را حفظ کند و در این مورد هیچ منبع جایگزینی ندارد که به موقع به اروپا برسد.

شرکت شل در بیانیه‌ای اعلام کرد، از جنگ در اوکراین وحشت زده است و بیشتر فعالیت‌های مربوط به نفت روسیه را متوقف کرده است، اما اضافه کرد که وضعیت منابع تامین کننده «بسیار پیچیده» است.

شرکت شل همچنین تایید کرد که ۲۷.۵ درصد از سهام خود در تاسیسات گاز طبیعی مایع روسیه، ۵۰ درصد از سهام یک پروژه میدان نفتی در سیبری و یک سرمایه گذاری مشترک انرژی را به فروش خواهد رساند.

پربیننده ترین خبرها