احساس خطر دشمن از جدیدترین شهر موشکی ایران

احساس خطر دشمن از جدیدترین شهر موشکی ایران
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 19:45

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با ایام فرخنده ماه شعبان و در آستانه روز پاسدار از دو پایگاه موشکی و پهپادی رونمایی کرد که جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در خود جای داده است.

العالم-داغ های مجازی

اين اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می کند. وجود پهپادهایی با برد 2 هزارکیلومتر، سکوهای پرتاب موشک‌های دو فروندی، سکوهای پرتاب چند فروندی پهپاد با دقت و کیفیت ترکیب این سامانه‌ها که اخیراً در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ به نمایش گذاشته شد، نشان از تاثیرگذاری شگفت این پایگاه ها در دفاع و صیانت از امنیت ایران اسلامی و ملت ایران مقابل هر تهدیدی دارد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در این مراسم با تقدیر از اقدامات تحولی و هوشمندانه با نگاه به آینده فناوری توسط نیروی هوافضای سپاه در پیشبرد راهبرد بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی، گفت: زمانی از دست های خالی صحبت می‌کردیم و جنگیدیم، در همان مقطع هم برجبهه دشمنان پیروز شدیم، اما امروز همان ایمان را داریم، همان امام و فرمانده را داریم، همان ملت و آرمان را داریم؛ اما به فضل الهی دست‌ هایمان پر است.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد: ما بیانی که حضرت آقا به عنوان یک تکلیف الهی به مجموعه سپاه و نیروهای مسلح فرمودند مبنی بر اینکه باید قوی شوید را به عنوان یک فرمان در مجموعه نیروی هوافضای سپاه با جدیت دنبال کردیم و با تلاش شبانه‌روزی و حمایت عزیزان موثر، بحمدالله توانستیم این حرکت را انجام بدهیم.

وی افزود: هم اکنون در این پایگاه در لحظه می‌توانیم ۶۰ فروند پهپاد را به پرواز درآوریم و به دلیل آنکه برد این پرنده‌های بدون سرنشین زیاد است و محدود نیست، محدودیت هدف نداریم و هر هدف متخاصمی را می توانیم مورد اصابت قرار دهیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه قدرت ما به صورت نمایی افزایش پیدا کرده است، گفت: قدرت آتش موشکی و شلیک های همزمان ما بیش از ۶ تا ۷ برابر شده است و زمان آمادگی‌ها و فاصله آمادگی برای شلیک هم بسیار کاهش پیدا کرده است.

سردار حاجی‌زاده حرف زدن دشمن از قدرت پهپادی سپاه را نشانه افزایش تنوع قدرت ایران توصیف و خاطرنشان کرد: یک روز دشمن از هسته‌ای ما حرف می‌زند چندیست راجع به موشکی می‌گوید و این یعنی قدرت سیاسی آنها توزیع شده است.

از سوی دیگر روز گذشته با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در سازمان صنایع دفاع، از ۷ محصول در حوزه رزم زمینی، ۲ محصول در حوزه رزم هوایی و ۱محصول در حوزه رزم دریایی رونمایی شد. وزیر دفاع با اشاره به اهمیت محصولات رونمایی‌شده گفت: تولیدات مزبور در مقابله با تهدیدات شامل سلاح‌هایی با کاربرد در حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی سطح اثر بخشی عملیات رزمی نیروها را ارتقا داده و تسریع‌کننده فعالیت‌های بازدارنده است.

کاربران شبکه های اجتماعی عکس ها و ویدئوهای این دو پایگاه نظامی را به صورت گسترده ای منتشر کردند و دستاورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ستودند.

کاربری به نام "Fateme Nor" در توییتر نوشت: دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شدند. اقتدار ملی را دیدید.

کاربر دیگری به نام احمد احمدی نوشت: ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار بر سپاه پاسداران ولایت مدار و مدافع انقلاب اسلامی که با رونمایی از پایگاه موشکی و پهپادی در نیروی هوافضای سپاه پشتوانه ای مقتدر و مستحکم برای ملت ایران هستند، مبارک باشد.

کاربر دیگری در توییتر به نام فاطمه نوشت: رونمایی از پایگاه های جدید موشکی و پهپادی هوافضای سپاه. دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شد. پیشرفت سپاه پاسداران در عرصه موشکی، این یک تحول عظیمی است که مدیون پاسداران وطن هستیم.

کاربری به نام احمد نیز نوشت: تصویر شهیدمان المهندس در برخی صحنه های شهر موشکی و شهر پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که امروز رونمایی شد مشاهده می شود و منظره ای آرام‌بخش قلب و روح است.

پربیننده ترین خبرها