آنجلینا جولی، فرستاده سازمان ملل، وارد یمن شد

آنجلینا جولی، فرستاده سازمان ملل، وارد یمن شد
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 20:50

آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید حدود 66 درصد از جمعیت 30 میلیونی یمن برای بقای خود به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند.

العالم - یمن

به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ملل اعلام کرد، آنجلینا جولی، هنرپیشه هالیوود، روز یکشنبه از یمن جنگ‌زده بازدید کرد تا با خانواده‌های آواره ابراز همبستگی کند و امیدها را برای بسیج حمایت از کنفرانس جمع‌آوری کمک‌های مالی آینده افزایش دهد.

جولی که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است، روز یکشنبه در شهر ساحلی عدن در جنوب این کشور فرود آمد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت امیدوار است که دیدار جولی توجه را به نیازهای بشردوستانه فزاینده در یمن، فقیرترین کشور جهان عرب، پیش از کنفرانس سالانه تعهد برای یمن در 16 مارس جلب کند.

جولی در حساب اینستاگرام خود نوشت: «در حالی که ما به تماشای وحشت در حال وقوع در اوکراین ادامه می‌دهیم و خواستار پایان فوری درگیری‌ها و دسترسی بشردوستانه هستیم، من اینجا در یمن هستم تا از مردمی حمایت کنم که به شدت به صلح نیاز دارند. وضعیت اینجا یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان است.»

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، حدود 66 درصد از جمعیت 30 میلیونی یمن برای بقای روزانه خود به کمک های بشردوستانه متکی هستند، از جمله بیش از 4.2 میلیون آواره و 102000 پناهجو.

دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا، ماه گذشته به آسوشیتدپرس گفت که حدود 13 میلیون نفر در یمن به دلیل طولانی شدن درگیری ها و کمبود بودجه به سمت گرسنگی می روند.

پربیننده ترین خبرها