افشای جزئیات سفر منصور هادی به فلسطین اشغالی

افشای جزئیات سفر منصور هادی به فلسطین اشغالی
دوشنبه 16 اسفند 1400 - 09:58

وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی از سفر رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و نیز رئیس‌جمهور مصر به تل‌آویو خبر داد و در عین حال تأکید کرد که ارتش اسرائیل از رژیم سعودی در جنگ یمن پشتیبانی عملیاتی می‌کند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "آموس هارل" تحلیلگر روزنامه عبری‌زبان "هاآرتص" گزیده‌هایی از مصاحبه خود با "اسرائیل کاتز" وزیر خارجه اسبق اسرائیل را در وب‌سایت شخصی خود منتشر کرده است.

به نوشته هارل، اسرائیل کاتز اطلاعات مهم و محرمانه‌ای را درباره سیاست‌های اسرائیل در دریای سرخ و نقش این رژیم در جنگ یمن، از جمله روابط مستحکم میان "عبد ربه منصور هادی" رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و سازمان جاسوسی موساد و نیز سفرهای متعدد او به تل‌آویو فاش کرده است.

کاتز در پاسخ به سوال این روزنامه‌نگار درباره جنگ یمن گفت: "ما متحدان قابل اعتمادی در یمن نداریم. عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور( فراری) یمن روابط نزدیکی با ما دارد، اما او قادر به رهبری جنگ علیه حوثی‌ها( انصارالله) نیست. زمانی که جنگ در یمن آغاز شد، رئیس‌جمهور یمن با کمک اردن و عبدالفتاح السیسی( رئیس‌جمهور مصر) از تل‌آویو دیدن کرد. در این دیدار به تفاهماتی رسیدیم، اما مشکل اینجاست که عبد ربه منصور هادی رهبری شجاع و قوی نیست، بنابراین اگر ارتشی به او بدهید بدون شک شکست خواهد خورد. با این حال نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که اسرائیل و عربستان سعودی جایگزین مناسبی برای رئیس‌جمهور فعلی یمن ندارند و از این رو حمایت از وی همچنان در دستور کار ما خواهد بود. به عنوان مثال، نبرد الحدیده حاصل دومین سفر عبد ربه منصور هادی به تل‌آویو بوده که در این نبرد توانستیم هماهنگی خوبی بین عربستان، امارات و رئیس‌جمهور یمن ایجاد کنیم، اما این نبرد به نتیجه نرسید."

کاتز در ادامه اظهار داشت جنگ یمن بیش از آنکه جنگ منطقه‌ای باشد جنگ امارات و عربستان سعودی علیه یمن است.

این وزیر اسبق صهیونیستی تأکید کرد که انصارالله می‌توانند به راحتی به قلب عربستان سعودی نفوذ کنند و این مایه نگرانی مقامات عربستان سعودی است.

او در بخشی دیگر از این گفت‌وگو اذعان کرده: "تنها منبع نگرانی اسرائیل در دریای سرخ قدرت‌گیری حوثی‌ها در این منطقه است که این وضعیت، ناشی از بی‌کفایتی حکومت سعودی و به‌ویژه ولیعهد( محمد بن‌سلمان) است."

این وزیر سابق اسرائیل به حمایت عملیاتی ارتش این رژیم از حکومت سعودی در جریان جنگ یمن اذعان کرد و گفت محمد بن‌سلمان بارها از آمادگی‌اش برای خروج از یمن سخن گفته است.

پربیننده ترین خبرها