توجیه جانسون برای خودداری انگلیس از پذیرش پناهجویان اوکراینی

توجیه جانسون برای خودداری انگلیس از پذیرش پناهجویان اوکراینی
دوشنبه 16 اسفند 1400 - 20:14

نخست وزیر انگلیس در دفاع از صدورفقط پنجاه مورد ویزا برای پناهجویان اوکراینی گفت، باید چک شود چه کسانی وارد این کشور می‌شوند.

العالم - اروپا

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس بر عدم پذیرش پناهجویان اوکراینی به کشورش تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، صدور فقط پنجاه مورد ویزا برای اوکراینی‌ها، انتقاد تند خیریه‌ها، احزاب مخالف و همچنین دولت فرانسه را در پی داشته است.

با این حال جانسون در جمع خبرنگاران گفت: «ما کشوری بسیار بسیار سخاوتمند هستیم. با این حال می‌خواهیم کنترل امور را در دست داشته باشیم و بتوانیم [ورود به انگلیس] را چک کنیم».

نخست‌وزیر انگلیس که بارها بر حمایت انگلیس از اوکراین تأکید کرده افزود: «فکر می‌کنم با توجه به آنچه در اوکراین می‌گذرد، منطقی باشد که اطمینان یابیم که چک کنیم چه کسانی وارد کشورمان می‌شوند».

اتحادیه اروپا موافقت کرده است که برای اوکراینی‌هایی که به‌خاطر درگیری‌ها از کشور خود آواره شده‌اند به‌طور موقت پناه دهد. انگلیس که از این اتحادیه خارج شده نیز مدعی شده برنامه‌ای برای صدور ویزا برای اوکراینی‌ها به راه انداخته است.

علاوه بر جانسون، «جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس گفته است: «نمی‌توانیم بدون سوال پرسیدن این کار را انجام دهیم زیرا هنگامی که افرادی وارد انگلیس می‌شوند باید مطمئن شویم مورد حمایت قرار می‌گیرند».

اجتناب انگلیس از پذیرش پناهجویان اوکراینی در حالی صورت می‌گیرد که جانسون اخیراً طرحی ۶ بندی برای حمایت از اوکراین ارائه کرده است.

جانسون طی بیانیه‌ای گفت: «این کافی نیست که حمایت خود را از نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعلام کنیم، ما باید از آن در برابر تلاش مستمر برای بازنویسی قوانین با نیروی نظامی دفاع کنیم».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها