نزدیک شدن بهای نفت به بالاترین سطح در 14 سال اخیر همزمان با تلاش آمریکا برای تحریم نفت روسیه

نزدیک شدن بهای نفت به بالاترین سطح در 14 سال اخیر همزمان با تلاش آمریکا برای تحریم نفت روسیه
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 08:18

به نظر می‌رسد ایالات متحده برای تحریم واردات نفت روسیه به تنهایی وارد عمل شود.

العالم - به نقل از رویترز، بهای جهانی نفت صبح روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در 14 سال اخیر نزدیک شد زیرا ایالات متحده در نظر دارد به‌جای همکاری با متحدان خود در اروپا، به تنهایی وارد عمل شود تا واردات نفت روسیه را ممنوع کند.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 1.06 دلار یا 0.9 درصد افزایش، به 124 دلار و 27 سنت رسید. بهای شاخص برنت امروز برای دقایقی از 125 دلار نیز در ازای هر بشکه فراتر رفت. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 36 سنت یا 0.3 درصد افزایش، 119 دلار و 72 سنت معامله شد.

این نوسانات چشمگیر پس از افزایش شدید بهای نفت در روز دوشنبه به بالاترین حد در 14 سال گذشته رخ داد -- زمانی که دولت بایدن گفت در حال گفتگو با انگلستان، فرانسه و آلمان در مورد ممنوعیت واردات نفت روسیه است. اما مقامات اواخر روز دوشنبه گفتند که ایالات متحده مایل است به تنهایی ممنوعیت واردات نفت روسیه را به اجرا گذارد و آلمان، بزرگترین خریدار نفت خام روسیه، طرح‌های تحریم انرژی را رد کرده است. همین امر سبب شد بهای جهانی نفت اندکی تعدیل شود.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما «اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً فقط به ایالات متحده محدود خواهد بود.»

روسیه روزانه حدود 7 میلیون بشکه نفت خام و فرآورده‌های نفتی صادر می‌کند.

پربیننده ترین خبرها