دمشق: حمله تل‌آویو اوج هماهنگی داعشی-اسرائیلی را نشان می‌دهد

دمشق: حمله تل‌آویو اوج هماهنگی داعشی-اسرائیلی را نشان می‌دهد
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 10:55

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی حومه دمشق آنرا نشان دهنده اوج هماهنگی میان صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها دانست.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: تجاوز اسرائیلی به مناطق مسکونی پس از گذشت چند ساعت از جنایت گروه تروریستی داعش سطح هماهنگی دقیق بین آنها را نشان می‌دهد.

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای بیان کرد: تجاوز دشمن اسرائیلی درروز 7 مارس 2022 به مناطق مسکونی در حومه دمشق ساعاتی پس از جنایت گروه تروریستی (داعش) در 6 مارس 2022 که باعث شهادت تعدادی از نیروهای دلاور ارتش سوریه که در حین بازگشت به منازلشان بودند شد، تصادفی نبوده است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: این تجاوز داعشی و اسرائیلی حقیقت هماهنگی دقیق و مستقیم بین دو طرف جنایتگر را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: سوریه نسبت به پیامدهای تجاوزات مکرر اسرائیلی به سوریه و خسارت‌های بزرگ وارد شده به زیرساخت‌ها و تلفات آن و نیز ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان هشدار داده است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوء استفاده اسرائیل و گروه داعش از رویدادهای بین المللی جهت سرپوش نهادن به تجاوزات وحشیانه مکرر خود، سبب نمی‌شود که باطل، صاحب حق قلمداد شود و جهانیان را از اقدامات اسرائیل و داعش گمراه نمی‌سازد.

این وزارتخانه در پایان اعلام کرد: با توجه به اینکه سوریه به حقوق بین المللی و نقش سازمان ملل متحد در حل و فصل مسایل امنیت و صلح بین المللی ایمان دارد؛ لذا سازمان ملل متحد و شورای امنیت را مسئول می‌داند و از آنان می‌خواهد تا از استانداردهای دوگانه و نادیده گرفتن قانون بین المللی و منشور سازمان ملل متحد جهت خدمت به برخی از طرف‌های حامی عاملان جنایت ها بپرهیزند.

این در حالی است که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه هم قبلا در گفتگویی با شبکه المیادین به این حمله واکنش نشان داده و اعلام کرده بود: اسرائیل باید بداند که پاسخ ما به طور حتم انجام خواهد شد.

به گفته این مقام سوری، سوریه توانمندی واکنش به تجاوزات اسرائیل را داشته و زمان بندی انجام آن نیز در اختیار دمشق است.

وی خاطر نشان کرد، تجاوز اخیر اسرائیل علیه سوریه ساعاتی بعد از اقدام تروریستی گروه داعش انجام گرفت.

بامداد روز دوشنبه 7 مارس اطراف دمشق هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت که طی آن 2 غیر نظامی جان باختند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها