محروم کردن نماینده بازداشتی حماس در عربستان از دارو

محروم کردن نماینده بازداشتی حماس در عربستان از دارو
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 14:36

یک سازمان حقوق بشری اعلام کرد، عربستان داروهای لازم برای نماینده بازداشتی و بیمار حماس در این کشور را در اختیار وی قرار نمی‌دهد.

العالم - عربستان سعودی

سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس اعلام کرد، اقدام مقامات سعودی در محروم کردن عمدی «محمد الخضری» نماینده بازداشتی حماس در این کشور ازدرمان لازم، مقدمه قتل وی است و باید متوقف شود.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، در گزارش این نهاد آمده، محمد الخضری از دریافت مراقبت‌های بهداشتی لازم محروم است زیرا مقامات سعودی تزریق آمپول‌های ویژه تومور به وی را متوقف کرده‌اند؛ دارویی که وی هر سه ماه یک بار دریافت می‌کرده است.

سازمان عربی حقوق بشر ادامه داد، ریاض بارها آزادی الخضری را به دلایل پزشکی رد کرده همانطور که با پایان دوره محکومیتش در ماه گذشته،هنوز وی را آزاد نکرده است. الخضری در آوریل ۲۰۱۹ بازداشت شد و مجازات شش ساله او به دلیل وضعیت جسمانی به نصف کاهش پیدا کرد.

در ادامه این گزارش آمده، محمد الخضری از روز اول بازداشت مورد بدرفتاری قرار گرفته، بازجویان به وی توهین لفظی کرده‌اند و نیروهای امنیتی در داخل بازداشتگاه رفتاری بد با او داشته‌اند.

خانواده الخضری گفته‌اند که وی نیمی از شنوایی خود را از دست داده و علاوه بر پوکی استخوان ، دندانهایش در وضعیت بدی قراردارند که منجر به درد دائمی و شدید می‌‌شود. وی از تومور پروستات نیز رنج می‌برد و این تومور در حال بزرگترشدن است؛اخیرا به هپاتیت نیز مبتلا شده است.

سازمان مذکور از مقامات سعودی خواسته بازداشت شده‌های اردنی و فلسطینی و در راس آنها محمد الخضری را هر چه زودتر آزاد کند.

در فوریه ۲۰۱۹، سعودی‌ها، بیش از ۶۰ اردنی و فلسطینی مقیم عربستان از جمله محمد الخضری نماینده حماس را به اتهام حمایت مالی از مقاومت فلسطین دستگیر کردند.

سازمان‌های حقوقی بین‌المللی بازداشت این افراد را محکوم و اعلام کردند که محاکمه این افراد ناعادلانه و بدون هیچگونه اتهام و دلیل قانونی بوده است.

این بازداشت‌شدگان در طول چند ماه گذشته در شرایط نامناسب زندانی بوده و در معرض اهانت و شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها