تاکید سوریه بر اهمیت شرکت ایران در کنفرانس بازسازی

تاکید سوریه بر اهمیت شرکت ایران در کنفرانس بازسازی
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 21:40

شفیق دیوب سفیر سوریه در تهران بر اهمیت مشارکت ایران در سومین کنفرانس بازسازی سوریه با عنوان "افق ها و چشم اندازهای سرمایه گذاری" که ژوئن 2022 در دمشق برگزار می شود، تاکید کرد.

العالم – سوریه

وی در دیدار با کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه و حسن شمشادی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران گفت، سومین کنفرانس بازسازی سوریه فرصت مهمی برای شرکت های ایرانی برای ارائه خدمات و محصولاتشان و مشارکت در بازسازی آنچه توسط تروریسم ویران شده است، می باشد.

دیوب ادامه داد که قانون جدید سرمایه گذاری در سوریه معافیت های گمرکی و تضمین های خوبی برای سرمایه گذاران با هدف تسهیل فعالیت آنها و ایجاد فضای سرمایه گذاری برای جذب سرمایه خارجی ارائه می دهد.

دیوب بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های محصولات سوری در تهران و شهرهای اصلی ایران با هدف آشنایی مصرف ‌کنندگان ایرانی با محصولات بومی سوریه و گسترش و تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

کاشفی نیز گفت که بخش خصوصی ایران دارای تمایل و توانایی کافی برای ورود به بازارهای سوریه است و اتاق بازرگانی مشترک تلاش بی وقفه ای برای تسهیل ورود سرمایه گذاران و رفع تمامی موانع در مسیر همکاری دوجانبه انجام می دهد.

شمشادی نیز با اشاره به برنامه های اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: بانک اطلاعاتی درباره تجار ایرانی و سوری و قوانین مربوط به واردات و صادرات در دو کشور برای اطلاع هر یک از طرفین از توانایی های طرف مقابل ایجاد شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها