زلال قرآن (418)؛

عاقبت کارکسانی که ولایت غیرخدا و رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع)  را بپذیرند به کجا ختم می شود؟

عاقبت کارکسانی که ولایت غیرخدا و رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع)  را بپذیرند به کجا ختم می شود؟
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 08:53

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که عاقبت کارکسانی که ولایت غیرخدا و رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع)  را بپذیرند به کجا ختم می شود؟

العالم ـ زلال قرآن
ازدقت درآیات زیر:
1 – آیه 82 سوره آل عمران:
« فَمَنْ تَوَلَّىٰ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ»
ترجمه: (آن گروه [از اهل کتاب] که پس از این [پیمانِ محکمی که از پیامبران گرفته شد] از آن روی برتافته [در نتیجه از ایمان به پیامبر و قرآن امتناع کردند]، منحرف و نافرمانند).
2 – آیه 115 سوره نساء:
« وَمَنْ يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ وَسَاءَتْ مَصِيرًا»
ترجمه: (وهرکس بعد از آن‌ که راه هدایت برایش روشن شد با پیامبر مخالفت کند و راهی جز راه مؤمنان را پیش گیرد، او را به همان سویی که روی آورده واگذاریم و به دوزخ درآوریم، و دوزخ عاقبت بدی است).
3 – آیه 4 سوره حج:
« كُتِبَ عَلَيْهِ أَنَّهُ مَنْ تَوَلَّاهُ فَأَنَّهُ يُضِلُّهُ وَيَهْدِيهِ إِلَىٰ عَذَابِ السَّعِيرِ»
ترجمه: (برشیطان مقررشده که هرکس او را به سرپرستی خود انتخاب کند حتماً به گمراهی ‌اش کشانده، و به ‌سوی آتشِ [شعله ‌ور و] سوزان راهنمایی‌اش می ‌کند).
مشخص می شود که هرکس ولایت غیرخدا و رسول الله (ص) وائمه اطهار(ع) وموءمنین ماء ذون ازجانب خداوند را بپذیرد درزمره فاسقان بوده وبه آتش سوزان جهنم گرفتارخواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها