اقدام آمریکا در تسهیل کمک‌های اطلاعاتی به اوکراین

اقدام آمریکا در تسهیل کمک‌های اطلاعاتی به اوکراین
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 11:36

آمریکا در بحبوحه «جنگ روسیه در اوکراین»، اعطای کمک‌های اطلاعاتی را به کی‌یف را تسهیل کرد.

العالم _ اوکراین

یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید در حال افزایش کمک‌های اطلاعاتی به اوکراین و ارسال گزارش‌های اطلاعاتی به این کشور است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در این باره نوشت: دولت جو بایدن به منظور افزایش حمایت از کی‌یف در «جنگ روسیه علیه اوکراین» در نظر دارد که ارائه گزارش‌های اطلاعاتی به این کشور را تقویت کند.

وال استریت ژورنال این خبر را به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن بدون اینکه نام او را بنویسد، منتشر کرد. طبق این گزارش، سازمان‌های جاسوسی آمریکا بدون طی مراحل و در نظر گرفتن موانع بوروکراتیک و اداری، به اوکراین اطلاعات خواهند داد.

طبق این گزارش، واشنگتن تا کنون نیز برخی گزارش‌های اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار می داده است اما قانونگذاران کنگره درباره اینکه این روند «بسیار کند» بوده، گلایه کرده‌اند.

به نوشته وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی گفتند که تاخیر در به اشتراک گذاری اطلاعات، به علت ضرورت پاکسازی داده‌های اطلاعاتی است که نشان می‌دهد آمریکا چگونه آنها را به دست آورده است.

مقامات آمریکایی در عین حال ترس از نفوذ روس‌ها را در صفوف مقامات ارشد دولت و ارتش اوکراین از دلایلی دانسته اند که ایجاب می کند قبل از به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه، منابعی را پاک کنند که ممکن است به شناسایی عاملان این گزارش‌ها منجر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها