تلاش السیسی برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات جدید

تلاش السیسی برای تجهیز ارتش مصر به تسلیحات جدید
چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 17:28

رئیس‌جمهور مصر دستور تولید و بومی‌سازی یک سامانه توپخانه‌ای، به دنبال خرید یک زیردریایی اتمی و یک ناو هواپیمابر فرانسوی بوده است.

العالم _ مصر

«رفیق رزق» رئیس هیات مدیره کارخانه «۲۰۰نظامی» در قاهره، از تلاش‌های مصر برای ساخت و بومی‌سازی سامانه کره ای هویتزر، «K9 A1 EGY» به دستور «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر پرده برداشت.

رزق گفت: تولید اولین نمونه‌ از این سامانه در مصر برای آغاز سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده و توافق برای ساخت آن، بخشی از تلاش‌ها برای بومی‌سازی صنایع نظامی پیشرفته است.

سامانه هویتزر از جدیدترین سامانه‌های توپخانه‌ای جهان محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره این کارخانه نظامی مصری افزود: سلاح «K9» از تسلیحات مهمی است که بنابر دستور السیسی، در مصر تولید و بومی‌سازی خواهد شد.

وی ضمن اذعان به همراهی‌ خود در روند ساخت این سامانه معروف کره‌ای، بومی‌سازی و تولید آن را یک پیشرفت تکنولوژیک خواند و خاطرنشان کرد: این سامانه با همکاری شرکت صنایع مهندسی «ابوزعبل» ساخته خواهد شد و این شرکت مأموریت ساخت توپ این سامانه را برعهده خواهد داشت.

این در حالی است که پایگاه خبری «الاخبار» پیشتر از قصد قاهره برای خرید زیردریایی‌ «باراکودا» و یک ناو هواپیمابر مجهز به جنگنده‌های «رافال» از فرانسه خبر داده بود.

زیردریایی کلاس باراکود یک زیردریایی تهاجمی هسته‌ای است که ساخت آن در سال ۲۰۰۷ برای نیروی دریایی فرانسه آغاز شد و اولین نوع آن در سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری رسید.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها