هشدار حزب‌الله درباره توطئه سفارت آمریکا علیه لبنانی‌ها در انتخابات

هشدار حزب‌الله درباره توطئه سفارت آمریکا علیه لبنانی‌ها در انتخابات
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 12:47

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله درباره توطئه سفارت آمریکا و مهره‌های آن برای ایجاد دودستگی میان لبنانی‌ها در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد.

العالم - لبنان

«حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در نشست خبری پارلمان این کشور به بررسی پرونده‌های متعدد فساد پرداخت و اعلام کرد، ما چند ماه قبل شکایاتی را به بخش بازرسی دادگستری ارائه کردیم و نسخه‌ای از آن را به وزیر دادگستری و نسخه دیگر را به رئیس شعبه بازرسی تحویل دادیم. این اقدام در چارچوب برنامه‌ای است که ما برای مبارزه با فساد انتخاب کرده‌ایم و آن را ادامه خواهیم داد.

وی افزود، این بخشی از اقدامات ما بر اساس قواعد قانونی است. رسیدگی به این پرونده‌ها مسئولیت قوه قضاییه است و هر کسی که اطلاعاتی در این زمینه دارد باید آن را به مردم لبنان ارائه دهد. جنجال‌آفرینی، اتهام زنی و افترا جزء اصول ما نیست و ما تنها از طریق نهادهای دولتی و قانونی به مبارزه با فساد ادامه می‌دهیم.

این نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد، ما علاوه بر ارسال پرونده‌های فساد به قوه قضاییه اقدامات دیگری از جمله وضع قوانین لازم جهت رفع خلاءهای قانونی انجام می‌دهیم و پیشنهادات زیادی برای ایجاد قوانین جدید در این زمینه ارائه کرده‌ایم که برخی از آن‌ها نیز تصویب شد.

«ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله نیز به نوبه خود اعلام کرد، طبق محاسبات سیاسی که در لبنان وجود دارد یک کمپین ساختگی برای فریب افکار عمومی به راه افتاده که هدف آن ایجاد زمینه لازم برای اجرای پروژه‌های صهیونیستی در لبنان و تحریک مردم برای دست کشیدن از مقاومت است تا لبنان و مرزهای آن را در خدمت دشمن قرار دهند. اما مقاومت عناصر قدرت زیادی دارد و مانع تحقق و جاه طلبی‌ها علیه لبنان می‌شود.

وی ادامه داد که برخی از سیاستمدارن قصد دارند در انتخابات میان مردم لبنان دو دستگی ایجاد کنند و بگویند که شما با مقاومت هستید یا علیه مقاومت. آنها در این زمینه ادعای حمایت از بی طرفی را مطرح کردند و به مردم می‌گویند شما موافق بی طرفی هستید یا مخالف آن. این در واقع بازی با کلمات است و هدف طرف‌های مذکور ایجاد تفرقه میان لبنانی‌ها به منظور ضربه زدن به مقاومت می‌باشد.

این مقام حزب الله افزود، کسانی که ادعای بی‌طرفی داشتند حالا درباره اتفاقات اوکراین چه نظری دارند؟ مواضعی که برخی از این طرف‌ها در قبال بحران اوکراین اتخاذ کردند ریاکاری و دروغگویی و فریبکاری آنها را ثابت می‌کند.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله نیز در جریان یک نشست سیاسی در النبطیه اعلام کرد، همه جهان می‌بینند که آمریکا و عربستان سعودی و سایر متحدان واشنگتن برای شکست مقاومت بسیج شده‌اند، اما این مقاومت است که آنها را شکست داده و قدرت و حضور نظامی و ملی و سیاسی خود را تقویت می‌کند.

شیخ قاووق تاکید کرد، آنهایی که منتظر انتخابات پارلمانی هستند اکنون دو راه و دو پروژه مقابل خود می‌بینند؛ هدف این پروژه آن است که جلوی فروپاشی کشور را بگیرد و لبنان را از محرومیت و تجاوز حفظ کند که حزب الله در راس این پروژه ایستاده است. اما هدف پروژه دوم تعمیق بحران‌های کشور و تحریک آنها برای انفجار اوضاع لبنان است. این پروژه‌ای است که توسط سفارتخانه آمریکا و مهره‌های آن در داخل لبنان اجرا می‌شود. در جریان انتخابات پارلمانی در ماه مه همه دنیا شاهد خواهند بود که ائتلاف‌های استراتژیک فرقه‌ای و منطقه‌ای حزب الله همچنان باثبات و پایدار است.

«رائد برو» نامزد انتخاباتی حزب الله در منطقه بنت جبیل و کسروان نیز بر اهمیت نقش جوانان لبنانی در مرحله بعدی به ویژه انتخابات تاکید کرد و از همه آنها خواست تا برای ساختن کشوری امن و نجات از بحران‌ها متحد شوند.

پربیننده ترین خبرها