نامه ۲۱ نماینده کنگره در مخالفت با برجام

نامه ۲۱ نماینده کنگره در مخالفت با برجام
پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 - 19:47

شماری از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور نوشتند که از توافق هسته‌ای جدید با ایران حمایت نمی‌کنند.

العالم _ آمریکا

گروهی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با نگارش نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند که از توافق هسته‌ای جدید با ایران حمایت نمی‌کنند.

۱۲ قانونگذار دموکرات و ۹ قانونگذار جمهوری‌خواه در این نامه نوشته‌اند حمایت از توافق فعلی را دشوار می‌دانند.

در بخشی از این نامه آمده است: «بر اساس آنچه در حال حاضر می‌دانیم، حمایت از توافق با روالی که در حال حاضر مورد بحث قرار دارد، دشوار است.»

قانونگذاران آمریکایی از احتمال حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست ادعایی وزارت خارجه آمریکا موسوم به «سازمان‌های تروریستی خارجی» به عنوان بخشی از توافق احتمالی برای بازگشت آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها نوشته‌اند: چنین اقدامی با وعده «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کنگره مبنی بر اینکه دولت بایدن برای بازگشت به برجام تحریم‌های «تروریستی» علیه ایران را رفع نخواهد کرد، مغایرت دارد.

۲۱ قانونگذار آمریکایی خواستار آن شده‌اند که دولت بایدن ظرف یک هفته آینده یک جلسه توضیحی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین برگزار کند و به سوالات نمایندگان کنگره در خصوص توافق احتمالی با ایران پاسخ دهد.

پربیننده ترین خبرها