تحولات اوکراین/ اقدامات روسیه برای مقابله با مجازات های غرب/ خسارت حدود 100 میلیارد دلاری اوکراین

 تحولات اوکراین/ اقدامات روسیه برای مقابله با مجازات های غرب/ خسارت حدود 100 میلیارد دلاری اوکراین
جمعه 20 اسفند 1400 - 08:39

در شانزدهمین روز از جنگ روسیه علیه اوکراین، در کاخ ورسای در پایتخت فرانسه، سران اتحادیه اروپا به بررسی پیامدهای این جنگ پرداختند.

العالم - اروپا

سران اروپایی در کاخ ورسای فرانسه راه حل های ممکن برای مهار افزایش مستمر قیمت های انرژی در بازار جهانی را بررسی و به دنبال احتمال مستقل شدن در زمینه انرژی هستند. این اقدام اتحادیه اروپا در حالی است که آنها هم اکنون تکیه بسیاری به واردات انرژی از روسیه دارند.

اما در زمینه سیاسی، مذاکرات میان وزیران خارجه اوکراین و روسیه در شهر آنتالیا درجنوب ترکیه هیچ پیشرفتی درجهت دستیابی به آتش بس نداشت، این درحالی است که عملیات خارج کردن غیرنظامیان از برخی از مناطق درگیری در اوکراین همچنان ادامه دارد.

روسیه اقداماتی را برای مقابله با مجازات های غرب در پیش گرفته است و این اقدامات، شامل تعلیق صادرات غلات و مواد دیگر بوده است و این درحالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه متعهد شده که به مجازات های غرب پاسخ دهد و گفته که کشورش از بحران فعلی قدرتمند بیرون خواهد آمد.

اما در رابطه با خسارت های جنگ، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اوکراین، خسارت های وارده به این کشور بر اثر حمله روسیه را حدود 100 میلیارد دلار تخمین زده است.

کاخ سفید هم اعلام کرده است که جو بایدن رئیس جمهوری امریکا قرار است امروز تصمیماتی را در رابطه با ادامه مجازات روسیه به خاطر جنگ با اوکراین اتخاذ کند.

در این حال ، مجلس سنای امریکا ، با ارائه کمکی به اوکراین به ارزش 13 میلیارد و 600 میلیون دلار موافقت کرد.

طبق گزارش هفته نامه بلومبرگ ، بایدن امروز خواهان توقف روابط تجاری طبیعی با روسیه خواهد شد و این اقدام درکنار گروه هفت و اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت.

همچنین بانک آمریکایی JPMorgan Chase از توقف فعالیت خود در بازار روسیه خبر داد.

پربیننده ترین خبرها