العالم گزارش می دهد؛

در بیمارستان ماریوپل اوکراین چه می گذرد؟

جمعه 20 اسفند 1400 - 14:13

خبرنگار العالم در مسکو گزارش داد که وزارت دفاع روسیه، شبه نظامیان آزوف را متهم کرده است که ساختمان بیمارستان شهر ماریوپل را به مرکز عملیات نظامی تبدیل کرده اند که پزشکان روس درآنجا هدف قرار می گیرند.

العالم اروپا

خبرنگار العالم با پوشش اخبرا عملیات نظامی روسیه در اوکراین که وارد شانزدهمین روز خود شده است، گفت شبه نظامیان آزوف در بیمارستان ماریوپل ، پزشکان روس را هدف قرار می دهد و حمله به این بیمارستان اقدامی تحریک آمیز و برنامه ریزی شده علیه روسیه است.

براساس این گزارش، مزدوران بیگانه در اوکراین ، در شهر ماریوپل مرتکب جنایت جنگی می شوند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه، سه گذرگاه انسانی بیشتر را با پیشنهاد اوکراین درغرب اوکراین باز کرده است.

این درحالیست که روسیه، دولت کییف را متهم می کند که ضمن همکاری با واشنگتن ، آزمایشگاه هایی را در اوکراین با هدف تولید سلاح بیولوژیک اداره می کند.این مساله ای است که مسکو و کیف هر دو آنرا رد کرده اند . روسیه در سال 2018 متهم شده که به طور مخفیانه آزمایشهای بیولوژیک را در آزمایشگاهی در گرجستان انجام داده است.

در نشست ماهیانه شورای امنیت درباره سلاح های شیمیایی که درجنگ سوریه از آن استفاده شد، واشنگتن ولندن ، از این فرصت برای مطرح کردن موضوع اوکراین استفاده کردند. این قضیه پس از آن مطرح شد که آمریکا و بریتانیا از روز چهارشنبه ، ادعاهایی را درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح شیمیایی در اوکراین مطرح کردند.

ریچارد میلز نماینده امریکا در سازمان ملل، روسیه را متهم کرده که " بارها اطلاعاتی گمراه کننده را درباره استفاده مکرر سوریه از سلاح های شیمیایی منتشر کرده است".

پربیننده ترین خبرها