جزئیات تازه‌ترین «حملات پهپادی گسترده» یمن به عمق خاک عربستان

جزئیات تازه‌ترین «حملات پهپادی گسترده» یمن به عمق خاک عربستان
جمعه 20 اسفند 1400 - 16:00

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که حمله به تاسیسات شرکت نفت آرامکو عربستان از طریق حملات پهبادی صورت گرفته است.

العالم ـ یمن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (جمعه) در پاسخ به تشدید و محاصره ظالمانه و جلوگیری از ورود مشتقات نفتی، اجرای «نخستین عملیات شکست محاصره» را اعلام کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح حمله به شرکت نفت آرامکو عربستان خاطرنشان کرد، حمله به تاسیسات آرامکو با 9 پهباد انجام شده است.

سریع با انتشار بیانیه ای افزود که سه پهباد از نوع صماد 3 به پالایشگاه نفت آرامکو در ریاض و 6 پهباد از نوع صماد 1 به تاسیسات آرامکو در جیزان و ابها حمله کردند.
وی افزود که نیروهای مسلح یمن برای مقابله با محاصره ظالمانه مردم یمن هرگز تردید نمی کنند و برای اجرای عملیات نظامی در پاسخ به جلوگیری دشمن از ورود مشتقات نفتی در آماده باش کامل هستند.

پیش از این یک مقام مسؤول در وزارت انرژی عربستان پنجشنبه شب گفته بود که پالایشگاه نفت شهر ریاض از راه دور مورد حمله یک پهپاد قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از این مقام مسؤول که نامی از وی نبرده است، گزارش داده بود، زمان حمله به تأسیسات نفتی ریاض ساعت ۰۴:۴۰ بامداد امروز جمعه به وقت محلی (۰۵:۱۰ به وقت تهران) بوده است.

این مقام سعودی گفته بود که این حمله موجب وقوع یک آتش سوزی در تأسیسات نفتی ریاض شده که آتش سوزی مهار شده و هیچ آسیبی به تأسیسات و فعالیت پالایشگاه نرسانده است.

پربیننده ترین خبرها