برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکمنستان

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ترکمنستان
شنبه 21 اسفند 1400 - 08:01

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکمنستان با رقابت 9 نامزد از احزاب مختلف آغاز شد.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رای‌گیری روز شنبه در ترکمنستان برای تعیین رئیس‌جمهور جدید این کشور در جریان است. به باور تحلیلگران، این انتخابات به اولین جانشینی پدر و پسر در آسیای مرکزی منجر خواهد شد.
در این جمهوری شش میلیون نفری 9 نامزد در رای‌گیری حضور دارند، اما رئیس‌جمهور قربانقلی بردی‌محمداف، که از زمان مرگ رئیس‌جمهور بنیانگذار کشور در سال 2006 قدرت را در دست داشته است، در میان آنها نیست.

بردی‌محمدافِ پدر، ماه گذشته از تصمیم خود برای کناره‌گیری و اجازه دادن به "رهبران جوان" برای در دست گرفتن زمام امور خبر داد.

این تحول باعث شده است که نقشِ پیروز در انتظار پسرش، سردار بردی‌محمداف، 40 ساله، که به سرعت در راس دولت قرار گرفته است، باشد.

یک گوینده تلویزیون دولتی با تایید شروع رای‌گیری در ساعت 7 صبح به وقت محلی در روز شنبه گفت که این انتخابات "شواهد واضح‌تری از برگشت‌ناپذیری روند دموکراسی‌سازی جامعه مدرن ترکمن ارائه خواهد داد."

مراکز رای‌گیری در سراسر این کشور بیابانی در ساعت 7:00 بعد از ظهر بسته می‌شوند.

رئیس‌جمهوری کنونی 64 ساله می‌گوید کشورش حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را تجربه نکرده است و ماه گذشته اعلام کرد که می‌خواهد در نقش خود به عنوان رئیس مجلس عالی ترکمنستان در سیاست باقی بماند.

اطلاعات کمتری درباره سردار بردی‌محمداف در دست است، که تا پیش از ورودش به پارلمان در سال 2016، کمتر مورد توجه رسانه‌ها بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها