نیروهای روسی در آستانه ورود به کی یف؛ ناتو چه می کند؟! + فیلم

شنبه 21 اسفند 1400 - 12:15

با نزدیک شدن نیروهای روسیه به کی یف، درگیری بین این نیروها و نیروهای اوکراین در اطراف پایتخت به اوج خود رسیده است. این در حالی است که مسکو به منظور تکمیل حلقه محاصره کی یف، اقدام به ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به منطقه درگیری می کند.

العالم - اروپا

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که نیروی هوایی و موشکی روسیه ظرف 24 ساعت گذشته به شهرهای لوتسک و ایوانو-فرانکیفسک در غرب اوکراین حمله کرده اند.

در همین راستا شرکت آمریکایی مکسر تکنولوژی هم اعلام کرد که عکس های ماهواره ای نشان می دهند که استقرار یگان های نظامی روسیه در اطراف کی یف و گلوله باران این شهر با استفاده از توپخانه همچنان ادامه دارد.

عکس های دیگری حکایت از ادامه حمله به فرودگاه آنتونوف در شمال غرب کی یف دارد همچنین حرکت یک کاروان نظامی روس را نزدیک این فرودگاه نشان می دهد که در حال استقرار آتشبار برای حمله هستند.

ارتش اوکراین اعلام کرده است که نیروهای روسیه حملات خود را بر کی یف و ماریوپل و شرق اوکراین مستقر کرده اند؛ آنها روسیه را به ادامه حملات موشکی و هوایی به شهرهای دنیبرو و لوتسک و ایوانو-فرانکیفسک متهم کرده اند.

شهردار لوتسک گفته است که جنگنده های روسی پایگاه هوایی نظامی و یک فرودگاه دیگر را در شهر ایوانو-فرانکیفسک بمباران کرده اند.

همزمان با ادامه پیشروی ارتش روسیه در شهرهای شرق و جنوب اوکراین از جمله ماریوپل، جنگنده های روسی به حملات هوایی به کی یف و خارکیف و ماریوپل ادامه می دهند.

سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرده است که نیروهایش 31 گردان روسی را زمینگیر کرده و امکان ادامه پیشروی در داخل اوکراین را از آنها گرفته اند. وی تصریح کرده است که نیروهایش پیشروی نیروهای روسی در همه جبهه ها را متوقف کرده اند.

پربیننده ترین خبرها