اعدام 81 نفر در یک روز؛

بیانیه حزب معارض عربستانی در واکنش به اعدام های آل سعود/ بن‌سلمان قاتل سادیسمی است

بیانیه حزب معارض عربستانی در واکنش به اعدام های آل سعود/ بن‌سلمان قاتل سادیسمی است
شنبه 21 اسفند 1400 - 20:06

گروه عربستانی معارض "لقاء" در جزیره عربی با صدور بیانیه‌ای، به اقدام رژیم سعودی درخصوص اعدام 81 تن از جمله 41 تن از جوانان مناطق شیعه‌نشین "الاحساء" و "القطیف" واکنش نشان داد.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، در بیانیه حزب لقاء آمده است: رژیم سعودی ده‌ها زندانی از جمله 41 زندانی که از جوانان جنبش مسالمت‌آمیز در مناطق الاحساء و القطیف هستند به اتهام ساختگی "تروریسم"، اعدام کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم سعودی با ارتکاب جنایات بیشتر علیه بی‌گناهان، وجدان ملت عربستان و جامعه جهانی را به درد آورده و با سوء‌استفاده از شعار "جنگ علیه تروریسم" و شرایط کنونی بین‌المللی که در آن جهان درگیر جنگ اوکراین و تنش روسیه و غرب است، به "قتل‌عام" وحشتناک علیه گروهی از جوانان که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده و برخورداری از حقوق مشروع و عادلانه برای زندگی آبرومندانه، برابری و آزادی استفاده کردند، اقدام کرده است.

حزب معارض لقاء تأکید کرد گستاخی رژیم آل سعود در هتک حرمت ماه مبارک شعبان تصویر این رژیم آدم‌کش و وحشی را به جهانیان تثبیت کرده است و سلسله دروغ‌های "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی که تلاش دارد از این طریق، خود را در جامعه جهانی به عنوان شخصیتی میانه‌رو و اهل سازش معرفی کند، امروز برملا و معلوم شد که او صرفا یک قاتل سادیسمی است که از کشتن بی‌گناهان لذت می‌برد و از رنج بستگان‌شان خوشحال می‌گردد.

وزارت کشور عربستان امروز (شنبه) فاجعه حکم اعدام 81 نفر را تایید و اعلام کرد که که این افراد سلسله "جنایت‌هایی"، از جمله ربودن افراد، شکنجه و قاچاق اسلحه و غیره مرتکیب شده بودند و بعد از تفهیم اتهام اعدام شدند.

پربیننده ترین خبرها