حدود ۱۹۰۰ نظامی و غیرنظامی اوکراینی کشته شده‌اند

حدود ۱۹۰۰ نظامی و غیرنظامی اوکراینی کشته شده‌اند
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 12:56

همزمان با هجدهمین روز جنگ در اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور با اشاره به تلفات فزاینده و ادامه گلوله باران بندر استراتژیک ماریوپل، از کشته شدن نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نظامی خبر داد و گزارش سازمان ملل نیز حاکی از کشته شدن نزدکی به ۶۰۰ شهروند غیرنظامی اوکراین است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش پایگاه خبری اکسیوس، در هجدهمین روز از جنگ اوکراین که به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین «جنگ نابودی» است، جهان شاهد تلفات فزاینده بوده و این در حالی است که نیروهای روسی نزدیک به ۱۵ مایلی پایتخت این کشور قرار دارند و گلوله باران ماریوپل به عنوان یک بندر استراتژیک جنوبی اوکراین ادامه دارد.

دولت اوکراین اعلام کرده است تصاویر ماهواره‌ای جدید آتش‌سوزی و خسارت قابل توجهی را به ساختمان‌های مسکونی در ماریوپول نشان می‌دهد. اوایل دیروز شنبه هم نیروهای روسی مسجدی را گلوله باران کرد که بیش از ۸۰ نفر از جمله چندین کودک در آن پناه گرفته بودند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن نیروهای روسیه به کی‌یف پایتخت اوکراین، زلنسکی اعلام کرده است که روسیه باید کی‌یف را نابود کنند تا کنترل پایتخت را در دست بگیرد.

زلنسکی در سخنرانی اخیر خود افزود: «اینکه مردم اوکراین چگونه در برابر این مهاجمان مقاومت کردند، همین حالا هم در تاریخ به ثبت رسیده است. اما هر چقدر که اینکار سخت باشد، ما حق نداریم از میزان ایستادگی خود کم کنیم».

به گزارش ایرنا، سازمان ملل متحد هم دیروز شنبه در گزارشی اعلام کرد که جنگ در اوکراین از زمان آغاز آن در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، ۵۷۹ نفر کشته و یک هزار و دو نفر زخمی برجای گذاشته است. در میان کشته شدگان ۴۲ کودک هم قرار داشته و ۵۴ کودک هم مجروح شده اند.

زلنسکی دیروز شنبه گفت که حدود یک هزار و ۳۰۰ سرباز اوکراینی توسط نیروهای روسیه در آنچه که او آن را "جنگ نابودی" می خواند، جانباخته اند.

پربیننده ترین خبرها