رسانه انگلیسی: روسیه در یک شهر اوکراین شهردار جدید منصوب کرد

رسانه انگلیسی: روسیه در یک شهر اوکراین شهردار جدید منصوب کرد
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 15:08

به گزارش رسانه انگلیبسی تلگراف، گالینا دانیلچنکو، عضو سابق شورای شهر ملیتوپل اوکراین به عنوان شهردار این شهر منصوب شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش تارنمای خبری تلگراف انگلیس، پس از ادعای ربوده شدن شهردار منتخب این کشور توسط نیروهای روسی از سوی برخی رسانه ها، روسیه شهردار جدیدی را در شهر ملیتوپل اوکراین منصوب کرد. شهردار جدید ملیتوپل اوکراین اعلام کرده می‌خواهد اقدامات لازم را برای «بازگرداندن شهر به حالت عادی» انجام دهد. اما ساکنان شهر خواستار آزادی ایوان فدوروف شهردار سابق شده اند که از دیروز خبری از او در دست نیست. او قبلاً یکی از اعضای مخالف شهردار در شورا بود.

به نوشته تارنمای تلگراف، گفته می شود شهردار شهر، ایوان فدوروف، روز جمعه توسط مردان مسلح از یک ساختمان دولتی برده شده است. مقامات روسیه بعداً اعلام کردند که او مرتکب جنایات تروریستی شده است.

دانیلچنکو در یک بیانیه ویدئویی گفت که وظیفه اصلی او اکنون این است که "تمام اقدامات لازم را برای بازگرداندن شهر به حالت عادی انجام دهد. "

نیل مک فارکور، خبرنگار نیویورک تایمز در توییتی نوشت که دانیلچنکو بلافاصله توسط مقامات منطقه به عنوان "خائن" محکوم شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز شنبه از رهبران بین‌المللی خواست تا آزادی فدوروف، شهردار مفقود شده را تضمین کنند.

وی در توییتی نوشت: «ما از همه رهبران جهانی که با مسکو صحبت می کنند - فرانسه، آلمان و دیگران درخواست می کنیم. خواسته ما روشن است: او باید فورا آزاد شود.»

زلنسکی افزود: «ما در مورد تجاوز روسیه و چشم‌انداز مذاکرات صلح صحبت کردیم. ما باید سرکوب غیرنظامیان را متوقف کنیم: از ما خواسته شده به آزادی شهردار اسیر ملیتوپل و شخصیت های عمومی محلی کمک کنیم.»

به گفته رئیس جمهوری و رئیس پارلمان اوکراین، فدوروف توسط سربازان روسی ملیتوپل ربوده شد زیرا "از همکاری با دشمن خودداری می کرد".

پارلمان اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهردار در حالی که در مرکز بحران شهر برای رسیدگی به مسائل مربوط به عرضه بود، دستگیر شد.

به گزارش ایرنال، قبل از شروع حمله روسیه به اوکراین، شهر ملیتوپل حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت داشت که اکنون اکثر آنان به شهرها یا کشورهای دیگر گریخته اند. این شهر که اکنون تحت کنترل روسیه است، از نظر استراتژیک بین ماریوپل و خرسون قرار دارد. روسها در طول جنگ به سرعت آن را تصرف کردند، اما از آن زمان اعتراضاتی وجود داشته است. زلنسکی می گوید روز شنبه ۲ هزار اوکراینی در ملیتوپل علیه تهاجم روسیه تظاهرات کردند و خواستار آزادی شهردار خود شدند.

زلنسکی اوایل روز شنبه گفت که روسیه در تلاش است تا «جمهوری های خودمختار» بشتری را در مناطقی که از زمان حمله در ۵ اسفندماه به اشغال خود درآورده است، ایجاد کند و گفت که ملت اوکراین همکاران روسیه را «نخواهند بخشید».

پربیننده ترین خبرها