واکنش وزیر اطلاع‌رسانی یمن به اعدام یمنی‌ها در ریاض

واکنش وزیر اطلاع‌رسانی یمن به اعدام یمنی‌ها در ریاض
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 16:17

وزیر اطلاع‌رسانی یمن ضمن محکوم کردن جنایت روز گذشته ریاض در اعدام افراد بی‌گناه از جمله دو اسیر جنگی یمن، اعلام کرد که این اقدام به دستور آمریکا صورت گرفته است.

العالم - یمن

پس از آن‌که کمیته امور اسرای انصارالله یمن شب گذشته با انتشار یک بیانیه‌ اعلام کرد که در میان ده‌ها فردی که عربستان اعدام کرده دو اسیر یمنی به نام‌های «حیدر الشوذانی» و «حاکم البطینی» از رزمندگان انصارالله نیز وجود داشتند که ناعادلانه اعدام شده‌اند، «ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن نیز به این اعدام‌ها واکنش نشان داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «جنایت رژیم آل سعود در حق ۸۱ نفر از جمله ۴۱ نفر از ساکنان القطیف و ۷ یمنی جنایتی بزرگ علیه بشریت است.

الشامی تصریح کرد: «چنین جنایاتی، تنها با اراده و دستور آمریکایی‌ها انجام می‌شود و این امر، دموکراسی جعلی آن را برملا می‌کند. همه می‌دانند که بن سلمان بدون چراغ سبز آمریکا حتی به یک سفر تفریحی هم نمی‌رود».

کمیته امور اسرا در صنعاء، شب گذشته اعلام کرد که اعدام اسرای جنگی از سوی رژیم صهیونیستی، نقض کلیه قوانین و معاهده‌ها است و اعدام دو اسیر یمنی یعنی، البطینی و الشودانی، اقدام پرخطری است که عواقب وخیمی به همراه داد و نمی‌توان در قبال آن سکوت کرد.

اقدام روز گذشته ریاض در اعدام ۸۱ تن در عربستان سعودی به اتهام آن‌چه دستگاه قضایی این کشور آن را «تروریسم و افکار گمراه» خواند، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها را به همراه داشت و تجمع مخالفان در شبه‌جزیره عربی نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که ۴۱ تن از اعدام‌شدگان جوانان تحرکات مسالمت‌آمیز در احساء و قطیف (دو منطقه شیعه‌نشین عربستان) هستند.

به گزارش رسانه‌های عربی،عربستان سعودی روز گذشته ۸۱ تن را اعدام کرد که از این تعداد، ۴۱ نفر از شیعیان قطیف بودند. به اعلام احزاب، مقامات سیاسی و رهبران دینی یمن از مجموع افرادی که اعدام شده‌اند، هفت نفر نیز یمنی که دو تن از آن‌ها از رزمندگان انصارالله بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها