درباره حضور موساد در شمال عراق تردیدی وجود ندارد

درباره حضور موساد در شمال عراق تردیدی وجود ندارد
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 05:28

رئیس مرکز مطالعات اسلامی قدس در اردن گفت که درباره حضور موساد در منطقه کردستان عراق اجماع بلامنازعی وجود دارد.

العالم - عراق

«عریب الرنتاوی» رئیس مرکز مطالعات سیاسی قدس در اردن هم حضور پایگاه‌های موساد در شمال عراق را تایید کرد.

الرنتاوی گفت: درباره حضور ریشه دار اسرائیل در منطقه کردستان عراق اتفاق نظر وجود دارد و هیچ بحثی درباره این قضیه نیست.

او افزود: در بازدیدی که ما از منطقه کردستان عراق داشتیم، خودروهایی را با پرچم اسرائیل در آنجا شاهد بودیم. ما همچنین مقرهایی متعلق به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها می‌دیدیم که نزدیک شدن به آنجا ممنوع بود.

الرنتاوی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اسرائیل در حال حاضر از حزب الله هم هراس شدیدی دارد چون می‌تواند عمق اسرائیل را هدف بگیرد.

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه، از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

اداره مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق نیز بامداد امروز اعلام کرد که شهر اربیل با ۱۲ موشک بالستیک که از خارج از مرزهای عراق و به طور مشخص مرزهای شرقی شلیک شد هدف قرار گرفت و برخی از این موشک‌ها، به ساختمان شبکه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ اصابت کرد و این حمله هیچ تلفاتی برجای نگذاشت.

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که این ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد.

ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها