ابراز نگرانی آمریکا از همسویی چین با روسیه در بحران اوکراین

ابراز نگرانی آمریکا از همسویی چین با روسیه در بحران اوکراین
سه شنبه 24 اسفند 1400 - 04:22

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با دیپلمات ارشد چینی در رم نسبت به همسویی پکن با مسکو در زمینه بحران اوکراین ابراز "نگرانی عمیق" کرد.

العالم-آمریکا

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه پس از دیدار سطح بالای مقامات واشنگتن و پکن در مورد جنگ اوکراین و دیگر مسائل امنیتی گفت که آمریکا نگرانی های عمیق درباره همکاری بین روسیه و چین دارد.

سالیوان و یانگ جیچی دیپلمات ارشد حزب کمونیست چین، در یکی از هتل‌های رم برای انجام یک "گفت و گوی اساسی" با یکدیگر ملاقات کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که این دو مقام همچنین "بر اهمیت حفظ خطوط ارتباطی باز بین ایالات متحده و چین تاکید کردند. "

مقامات می گویند که دیدار سالیوان با دیپلمات ارشد چینی هفته ها پیش برنامه ریزی شده بود، اما این دیدار با موضوعیت حمله روسیه به شهرهای اوکراین اهمیت جدیدی پیدا کرد.

مقام های دو کشور یک روز پس از آن که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که روسیه از چین برای کمک نظامی و اقتصادی درخواست کمک کرده، گفتگوی ۷ ساعته خود را در رم انجام دادند.

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، مسکو از پکن درخواست کمک اقتصادی کرده، اما جزئیاتی در مورد این درخواست یا پاسخ چین وجود ندارد.

چین تاکنون سیگنال های متفاوتی در مورد تهاجم روسیه ارسال کرده است. پکن از تحریم‌های غرب حمایت نمی‌کند و با ارائه راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین موافق است.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها