نخست وزیران لهستان، اسلوونی و چک برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی وارد کی‌یف شدند

نخست وزیران لهستان، اسلوونی و چک برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی وارد کی‌یف شدند
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 00:19

نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری چک روز سه‌شنبه با قطار وارد کی یف شدند تا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و دنیس شمیال نخست وزیر اوکراین دیدار کنند.

العالم-اروپا

شمیال در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که نخست وزیران این کشورها به نمایندگی از اتحادیه اروپا وارد کی یف شده‌اند.
وی همچنین از شجاعت آن‌ها تمجید کرد.
شمیال ادامه داد: مقامات ارشد کشورها درباره حمایت از اوکراین و تقویت تحریم‌ها علیه روسیه گفتگو خواهند کرد.
ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان نیز تصاویری از گفتگویش با نخست وزیران اسلوونی و جمهوری چک در توئیتر منتشر کرد و گفت: اتحادیه اروپا از اوکراین حمایت می‌کند و این پیامی است که ما به کی یف آورده‌ایم.
هر سه کشور لهستان، جمهوری چک و اسلوونی عضو ناتو هستند.
نخست وزیران لهستان، اسلوونی و جمهوری درحالی وارد پایتخت اوکراین می‌شوند که ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف امروز اعلام کرد: حکومت نظامی (منع آمد و شد) ۳۶ ساعته از عصر امروز (سه‌شنبه) در پایتخت اوکراین اجرا می‌شود.
با گذشت حدود۳ هفته از بحران اوکراین که منجر به آوارگی میلیون‌ها نفر شده، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا زبان به اعتراف گشوده و وعده‌های توخالی بروکسل را بسترساز این شرایط دانسته‌ است؛ وضعیتی که می‌تواند شرایطی مشابه را برای بازیگرانی رقم بزند که به وعده‌های اتحادیه دل‌خوش کرده‌اند.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما چیزهایی را پیشنهاد دادیم که نمی‌توانستیم، تضمین کنیم، به ویژه پیوستن اوکراین به ناتو. این هرگز محقق نشد. من فکر می‌کنم اشتباه بود که قول‌هایی دادیم که نتوانستیم به آن‌ها عمل کنیم.
رئیس دیپلماسی اروپا اعتراف کرد که «غرب در ایجاد روابط با روسیه اشتباهاتی داشته و فرصت نزدیک‌تر کردن روسیه به غرب برای بازداشتن آن را از دست داد.»
به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه پنجم اسفند نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

ايرنا

پربیننده ترین خبرها