حضور پرشور مردم ولایتمدار گلستان در تشییع پیکر آیت الله علوی گرگانی

حضور پرشور مردم ولایتمدار گلستان در تشییع پیکر آیت الله علوی گرگانی
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 14:05

پیکر آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید امروز چهارشنبه با حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار گلستان، مقلدان، مسوولان کشوری، نظامی و انتظامی و علاقمندان این عالم ربانی در گرگان تشییع شد.

العالم - ایران

با وجود اعلام ساعت ۱۰ صبح برای آغاز برگزاری این مراسم، خیابان های منتهی به شهرداری گرگان محل آغاز برگزاری این مراسم از صبح امروز شاهد ازدحام فراوان منتظران ورود پیکر آیت الله علوی بود به گونه ای که تردد در آن با وسیله نقلیه شخصی غیرممکن بود.

مشایعت کنندگان که بسیاری از آن ها لباس سیاه به نشانه عزا بر تن کرده بودند با ورود خودروی حامل پیکر آیت الله علوی بر سر و سینه زده و این عالم ربانی را در مسیر رسیدن به امامزاده عبدالله نقطه پایانی مراسم همراهی کردند.

تعدادی از جوانان در پشت خودروی حامل پیکر آیت الله علوی گرگانی، دسته های کوچک عزادارای تشکیل داده و با نوحه خوانی در حال مشایعت این مرجع تقلید هستند.

در طول مسیر حرکت خودروی حامل پیکر آیت الله علوی جمع زیادی از زنان و مردان مشتاق به انتظار ایستاده اند و با مشاهده پیکر این روحانی مجاهد به گریه می افتند.

حضور دختران و پسران جوان در این مراسم از نکات قابل توجه و یکی از نشانه های برقراری ارتباط دائمی نسل جوان ایران اسلامی با مرجعیت و عالمان دین است که جلوه خاصی به این مراسم داد.

پس از رسیدن خودروی حامل پیکر آیت الله علوی به امامزاده عبدالله و پایان مراسم تشییع، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب قرائت شد و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در سخنانی کوتاه به شرح ویژگی های اخلاقی، دینی و مبارزاتی آیت الله علوی گرگانی پرداخت.

در پایان این مراسم پیکر آیت الله علوی گرگانی پس از طواف دور مراز شهدای مدفون در امامزاده عبدالله گرگان برای برگزاری مراسم تشییع و تدفین به قم منتقل شد.

قرار است پیکر آیت الله علوی گرگانی فردا و پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه در قم در جوار مرقد حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.

علوی

آیت‌اللَّه العظمی علوی، در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها