پایان چتر امنیتی آمریکا از اسرائیل

پایان چتر امنیتی آمریکا از اسرائیل
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 16:39

کارشناسان و ناظران معتقدند «اسرائیل» پس از حمله به اربیل، حمایت آمریکا را که امنیت اسرائیل را در منطقه تضمین می کند، از دست داده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

پژوهشگران سیاسی می گویند: هدف قرار دادن مقر توطئه های رژیم صهیونیستی در اربیل واقع در نزدیکی سفارت آمریکا، ثابت کرد که آمریکا دیگر نمی تواند از امنیت اسرائیل محافظت کند.

نویسندگان سیاسی تصریح می کنند که آمریکا به هر طریقی به دنبال تامین امنیت اسرائیل است، اما تحولاتی که محور مقاومت به وجود آورده، معادلات را تغییر داده است.

کارشناسان سیاسی می افزایند: پهپاد محور مقاومت به مدت 40 دقیقه وارد حریم هوایی اسرائیل شد و به تمامی سامانه های اسرائیلی نفوذ کرد، در حالی که پهپادهای یمنی تمامی معادلات آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی را به هم زد و به امارات هم رسید.

پژوهشگران سیاسی معتقدند که «اسرائیل» امروز سقف تقابل را می‌داند، یک طرف موضوع ایران قرار دارد که اکنون این آمریکاست که در تلاش است با ایران به توافق برسد. یک طرف هم موضوع اوکراین قرار دارد که شرط‌بندی آمریکا و ناتو علیه توانایی‌های روسیه شکست خورده است و این امر سقوط همه خطوط قرمز را ثابت می‌کند.

نویسندگان سیاسی خاطرنشان می کنند که عنصر مهم در توسعه توانمندی های ایران همان چیزی است که اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که تبادل تجربیات بین محور مقاومت است. آنچه مقاومت در لبنان به دست آورد به مقاومت در یمن، عراق و سوریه منجر می شود و این همان چیزی است که مفاهیم مقاومت را توسعه داد.

کارشناسان استراتژیک می گویند که ایالات متحده در منطقه عقب نشینی کرده است، خروج تحقیر آمیز از افغانستان، بی ثباتی در عراق، عدم دستیابی به دستاوردهای جدی در 11 سال گذشته در سوریه، عدم حل و فصل نبرد در یمن از یک سو و ظرفیت های رو به رشد مقاومت در لبنان و فلسطین از سوی دیگر، آمریکای بزرگ را در منطقه عقب نشینی کرده است.

کارشناسان نظامی توضیح می‌دهند که مشغله‌ی بزرگ آمریکا با جنگ اوکراین، بار بزرگی بر دوش ایالات متحده تحمیل کرد، زیرا روسیه این نبرد را آغاز کرد تا آمریکا را از اوکراین خارج کند و دنیای جدیدی را ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها