درگذشت پدر فرمانده کل «کتائب القسام»

درگذشت پدر فرمانده کل «کتائب القسام»
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 10:47

پدر محمد الضیف فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، درگذشت.

العالم _ فلسطین

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که «دیاب المصری» پدر «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، درگذشت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تسلیت درگذشت پدر محمد الضیف و با اشاره به مجهادت‌های او در طول زندگی‌اش، اعلام کرد: دیاب المصری فرزندان و نوادگان خود را برای جهاد و شهادت در راه مقاومت و آزادسازی فلسطین تربیت کرد.

جنبش حماس در ادامه بیانیه خود به فرمانده کل کتائب القسام و خانواده او و تمام مجاهدان و نیروهای مقاومت‌ تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت، مغفرت و همنشینی با انبیا، صدیقان و شهیدان طلب کرده است.

مراسم تشییع جنازه پدر محمد الضیف قرار است با حضور جمع زیادی از مردم، سران مقاومت و نمایندگان گروه‌های فلسطینی برگزار شود.

«محمد دیاب ابراهیم المصری» معروف به محمد الضیف سرشناس‌ترین فرمانده نظامی فعلی فلسطین پس از «یحیی عیاش» است که پس از توسعه ساختار و بنیان جنبش حماس، هم‌اکنون فرماندهی شاخه نظامی این جنبش و ستادکل آن را برعهده دارد.

رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده است محمد الضیف را ترور کند اما تا به امروز موفق به این کار نشده است.

سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از جنگ اخیر رژیم صهیونیستی ضد غزه در نامه‌ای به محمد الضیف از وی با عنوان «شهید زنده» یاد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها