سیاستمدار عراقی: افشای حضور موساد در اربیل تأثیری بر پرونده ریاست جمهوری ندارد

سیاستمدار عراقی: افشای حضور موساد در اربیل تأثیری بر پرونده ریاست جمهوری ندارد
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 13:07

احمد عبدالحسین، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق، تأیید کرد که حضور موساد در اربیل مطلب جدیدی نیست و بعید است که افشای این موضوع، بر پرونده انتخابات ریاست جمهوری در عراق، تأثیری بگذارد.

العالم-عراق

احمد عبدالحسین، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق، وجود نفوذ سیاسی در انتخاب رئیس جمهوری پس از افشای حضور صهیونیست ها در اربیل را رد کرد و گفت: که این حضور، مطلب جدیدی نیست که در یک لحظه به وجود آمده باشد و اطلاعات فراوانی در این باره در دسترس است.

عبدالحسین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حمله به مقر خود در اربیل وجود کشته‌شدگان در میان صفوف خود را تایید کرده است، توضیح داد: «اطلاعات مربوط به حضور مقر این رژیم در اربیل جدید نیست. همانطور که جناح های مقاومت و جمهوری اسلامی این را می دانند.»

وی افزود: افشای حضور رژیم صهیونیستی در اربیل بعید است بر حمایت برخی احزاب از حزب دموکرات و نامزد آن برای پست ریاست جمهوری، ریبر احمد، تأثیری داشته باشد.

عبدالحسین خاطرنشان کرد: تجاوز به خاک عراق از سوی هر کشوری اعم از ترکیه، آمریکا و سایر کشورها مردود است و در منشور اتحادیه عرب نیز بندی وجود دارد که موید موضع اتحادیه در برابر هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی و هر کشور عربی است. "

وی تصریح کرد: عراق بیش از یک بار مورد تجاوز آمریکا به اراضی خود قرار گرفته است و اشغال برخی از اراضی توسط نیروهای آمریکایی در سمت سوریه بدون اقدامات بازدارنده بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که به تکرار هرگونه اقدام بدخواهانه پاسخ قاطع و کوبنده خواهد داد.

یک منبع آگاه برای شبکه العالم فاش کرد که عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله هوایی پهپادهای رژیم صهیونیستی به منطقه ماهیدشت واقع در استان کرمانشاه در غرب ایران صورت گرفت.

همین منبع اشاره کرد که دو ساختمان مورد هدف در عملیات اربیل، کاملاً ایمن بوده و توسط نیروهای ویژه محافظت می شود و برای تجمع و تفریح ​​نیروهای اسرائیلی در کردستان عراق تعیین شده بود؛ در این حمله سه نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است که با آمبولانس هوایی منتقل شده اند.

این منبع همچنین با اشاره به اینکه ایران طی مراحلی و از طریق کانال‌های مختلف نسبت به اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در داخل کردستان عراق بدون دریافت پاسخ هشدار داد، افزود: عراق از سفر اتباعش به این کشور جلوگیری می‌کند، اما متاسفانه اسرائیلی ها در کردستان عراق با امنیت کامل حضور دارند که دیگر کشورها نظیر آن را فراهم نمی کنند.

پربیننده ترین خبرها