پوتین: حمله غرب به اقتصاد روسیه ناکام ماند

پوتین: حمله غرب به اقتصاد روسیه ناکام ماند
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 15:27

رئیس جمهوری روسیه کشورهای غربی را متهم کرد که به دنبال بهانه برای تحریم‌ این کشور بوده اند و با این حال تاکید کرد که تلاش آنها ناکام مانده است.

العالم _ روسیه

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد که کشورهای غربی در هر صورت تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال می‌کردند و برای این کار فقط نیاز به بهانه داشتند، چرا که سیاست بازدارندگی و تضعیف روسیه، از جمله از طریق انزوای اقتصادی، راهکار بلند مدت غرب است.

ولادیمیر پوتین در نشستی درباره اقدامات حمایت اجتماعی-اقتصادی از مناطق فدرال اعلام کرد که غرب در سازماندهی «یک حمله برق آسای اقتصادی» علیه روسیه ناکام ماند و اکنون جهان شاهد پایان سلطه غرب در عرصه سیاست و اقتصاد است.

پوتین تأکید کرد که روسیه منابع کافی دارد تا مجبور به «چاپ پول» نباشد و اقتصاد آن قطعاً با واقعیت‌های جدید سازگار خواهد شد.

وی وعده داد که پرداخت‌های اجتماعی به روس‌ها در آینده نزدیک افزایش می‌یابد و به کسب‌وکارها حداکثر آزادی و به مناطق اختیارات بیشتری داده می‌شود.

رئیس جمهور روسیه افزود: تحریم‌های غرب به نتیجه‌ای نرسید و در واقع به خود غرب ضربه زد و از جمله اعتبار آن را تضعیف کرد زیرا آمریکا و اتحادیه اروپا با مسدود کردن ذخایر روسیه "یک بحران واقعی" در برابر مسکو ایجاد کردند و اکنون همه می دانند که ذخایر مالی به سادگی قابل سرقت هستند و اقدامات آنها درسی برای تجارت روسیه نیز شده است که هیچ چیز قابل اعتمادتر از سرمایه گذاری داخل خود کشور نیست.

پوتین با اشاره به اینکه تجاوزات غرب به روس‌ها تمام عیار و پنهان است، هدف غرب را از چنین اقداماتی، بدتر شدن زندگی میلیون‌ها نفر و آزار و اذیت شهروندان روس ساکن خارج از کشور خواند.

ولادیمیر پوتین در این نشست یادآور شد که غرب در تلاش است تا جامعه روسیه را با تکیه بر به اصطلاح ستون پنجم یا همان خائنان ملی که در فدراسیون روسیه کسب درآمد کرده اند ولی در مناطق ویلایی در کشورهای غربی زندگی می کنند، تجزیه کند هرچند این افراد نمی دانند که غربی‌ها از آنها تنها به عنوان "مواد مصرفی" استفاده کرده است و بعد از رسیدن به هدفشان دور انداخته خواهند شد.

وی تاکید کرد: غرب به خرید و فروش همه چیز عادت کرده است، ولی ظاهراً روسیه و تاریخ آن را به خوبی نمی شناسد و روسیه هرگز در چنین وضعیت بد و تحقیرآمیزی قرار نخواهد گرفت که تسلیم شود و زیر بار فشار خارجی زندگی کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: هیچ جایگزینی برای عملیات ویژه حفاظت از دونباس وجود ندارد. بحران اوکراین را نمی توان تنها با اقداماتی در قلمرو دو جمهوری دونتسک و لوهانسک حل و فصل کرد. در این صورت، درگیری مسلحانه به طور نامحدود ادامه می یافت و خط مقدم جدیدی در امتداد مرزهای این دو جمهوری به وجود می آمد.

پوتین توضیح داد: من می خواهم بر یک چیز تأکید کنم و از شما می خواهم که به آن توجه کنید. اگر نیروهای ما فقط در قلمروهای جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک عمل و به آنها کمک می کردند تا سرزمین خود را آزاد کنند، این تصمیم نتیجه نداشته و منجر به صلح نمی شد و تهدیداتی را که برای کشور ما از ابتدا وجود داشت، از بین نمی برد. در چنین شرایطی، فدراسیون روسیه گزینه دیگری جز آغاز عملیات ویژه برای دفاع از خود ندارد. اکنون نیز تمامی وظایف تعیین شده در چارچوب این عملیات در حال اجراست و مقامات امنیت شهروندان روسیه را تضمین خواهند کرد و اوکراین دیگر به عنوان سکوی پرشی برای اقدامات تهاجمی علیه کشور ما مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که مقامات کی‌یف اظهاراتی در خصوص قصد خود برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای داشتند و این مسئله یک تهدید واقعی بود.

پوتین افزود: همچنین برای ما واضح است که حامیان غربی مقامات کی‌یف را فقط برای ادامه خونریزی تحت فشار قرار می دهند. به آنها محموله‌های جدید تسلیحات، تجهیزات شناسایی و کمک‌های دیگری از جمله اعزام مستشاران نظامی و مزدوران ارائه می‌شود و این در شرایطی است که مقامات کی‌یف نسبت به سرنوشت مردم اوکراین بی تفاوت هستند. این واقعیت که مردم در حال مرگ هستند، میلیون‌ها نفر پناهنده شده‌اند، اینکه یک فاجعه انسانی واقعی در شهرهای تحت کنترل نئونازی‌ها و جنایتکاران مسلح آنها که از زندان‌ها آزاد شده‌اند، در حال وقوع است ولی آنها نسبت به این وقایع بی‌تفاوت هستند و فقط رسیدن به اهداف سیاسی برای آنها اهمیت دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها