شروط صنعاء برای پذیرش دعوت «شورای همکاری» به نشست مشترک

شروط صنعاء برای پذیرش دعوت «شورای همکاری» به نشست مشترک
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 16:53

نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن پذیرش دعوت شورای همکاری خلیج فارس را برای نشست صلح در ریاض مشروط به این دانست که ائتلاف متجاوز گام هایی بردارد.

العالم _ یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌ وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات مقامات شورای همکاری خلیج فارس در ارتباط با برگزاری نشستی درباره این کشور اعلام کرد که صنعاء سه گام را برای پذیرش دعوت شورای همکاری خلیج فارس برای این گفت‌وگو مشخص کرده است.

بن حبتور ریاض را «پایتخت تجاوز» توصیف کرد و دعوت شورای همکاری خلیج فارس را از طرف های درگیر در یمن تلاشی برای نشان دادن عربستان به عنوان کبوتر صلح و بدون جنایت و کشتار در حق ملت یمن طی هفت‌ سال دانست.

وی افزود: «چگونه کشوری که شریک اصلی در کشتار مردم یمن و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه این مردم است، می‌تواند یک کشور بی طرف باشد که طرف های درگیر را از هم جدا کند؟!».

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در ادامه سه گام را برای آغاز حل و فصل بحران موجود مشخص کرد و گفت: هر کسی که راه حل می‌خواهد، باید تجاوز را متوقف کند، به محاصره پایان دهد و کلیه گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را باز کند و سپس وارد گفت وگویی شود که زمان می برد و به مشخص شدن گام‌های صلحی منجر می شود که مردم یمن به دنبال آن هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها